Mazda MX-5 - samochody sportowe i kabriolety do 50 tys. km
Japońska propozycja wśród aut o zacięciu sportowym nie sprawiła problemów 92,3 proc. użytkowników. Średnia w tym segmencie wyniosła 87,3 proc. Można powiedzieć, że zwycięstwo Mazdy nie było powalające.
Piętą achillesową MX-5 okazał się układ hamulcowy, a dokładniej szybko ścierające się tarcze. Zanotowana liczba wizyt w stacjach serwisowych, spowodowana przedwczesnym zużyciem tego elementu była wyższa, niż średnia w segmencie. DEKRA wskazuje również na problemy Mazdy z pokładowym systemem diagnostycznym oraz wyciekami z amortyzatorów. Usterki tego typu były jednak w MX-5 rzadsze, niż średnia dla aut sportowych.
Zwycięzcy w tym segmencie w pozostałych kategoriach:
- przebieg od 50 do 100 tys. km: Audi TT
- przebieg od 100 do 150 tys. km: Porsche 911