Dakarowa broń Peugeota
W porównaniu z poprzednikiem nowy samochód ma większy rozstaw kół i osi oraz skrócone zwisy z przodu i z tyłu. Pojazd także nieznacznie obniżono, przy okazji poprawiając jego właściwości aerodynamiczne. Pod nadwoziem z włókien węglowych znajduje się ramowa konstrukcja, w której osadzono nowy 3-litrowy wysokoprężny silnik V6 biturbo, o mocy 350 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napędzane są wyłącznie koła tylnej osi. Maksymalna prędkość z jaką auto może pojechać to 200 km/h.
Choć wydawałoby się, że w rajdzie terenowym prym powinny wieść samochody 4x4, to regulacje dotyczące pojazdów typu buggy oraz sam teren Ameryki Południowej, gdzie od 8 lat rozgrywany jest Dakar, dają właśnie konstrukcjom takim jak Peugeot 2008 DKR spore szanse na wygraną. Podnieść ją także ma zestaw kierowców jacy wystartują za kierownicami terenówek zespołu Peugeot Total – Stephane „pan Dakar” Peterhansel, Carlos Sainz oraz Cyril Despres. Wszyscy maja na swoim koncie zwycięstwa w tej imprezie i z pewnością będą celować w najwyższy stopień podium.
Fot: Red Bull Media House