Rumuński producent od kilku lat stara się zyskać przychylność klienteli o mniej zasobnych portfelach. Kluczem do sukcesu jest tu oczywiście cena. By ją obniżyć, zdecydowano się na produkcję niektórych modeli poza Europą. To jednak nie wszystko. Dacia zamierza rozszerzyć możliwości zakupu samochodu przez internet.
Zakup samochodu bez wychodzenia z domu? Jak najbardziej! Przynajmniej w przypadku Dacii. Jak informuje Automotive News Europe, rumuńska firma zamierza do końca 2014 roku umożliwić nabycie swoich modeli on-line. Będzie dotyczyło to wszystkich europejskich rynków, na których obecna jest powiązana z Renault marka. Uruchomienie usługi o nazwie Dacia Store nie będzie oznaczało zamknięcia tradycyjnych punktów sprzedaży. Obydwa kanały dystrybucji będą funkcjonowały równolegle. Będzie więc podobnie jak w Wielkiej Brytanii, gdzie Dacię już można zamówić bez wychodzenia z domu.
Oczywiście można zastanawiać się, czy kupowanie tak drogiego i skomplikowanego towaru, jakim jest samochód, poprzez internet, czyli bez możliwości wcześniejszej przejażdżki, w ogóle ma sens. Ci, którzy przykładają dużą wagę do szczegółów zapewne się na to nie zdecydują, specjaliści od marketingu uważają jednak, że zapotrzebowanie na taką usługę będzie lawinowo rosło.
Jak prognozuje firma analityczna Frost & Sullivan, w ciągu niespełna dekady sprzedaż samochodów on-line wzrośnie z 5 tys. zanotowanych w 2011 roku do 4,5 mln w 2020 roku. Oprócz Dacii, przez internet będzie dało się również kupić auta marki Renault.
Źródło: Automotive News Europe
tb, moto.wp.pl