Szykuje siÄ bestseller
Dacia sukcesywnie rozszerza swojÄ paletÄ modelowÄ . Po sukcesach Logana, Sandero i Dustera, nadszedĆ czas na rodzinnego minivana o kompaktowych rozmiarach. Najnowszy produkt marki wskrzeszonej przez Renault, od kwietnia 2012 r. jest wytwarzany w marokaĆskich zakĆadach postawionych kosztem jednego miliarda euro.
Stylistyka samochodu niczym szczegĂłlnym nie zachwyca i zadowoli jedynie najmniej wymagajÄ cych klientĂłw. PudeĆkowaty ksztaĆt nadwozia ma zapewniÄ jak najbardziej przestronne wnÄtrze kosztem estetyki.
Pod maskÄ rumuĆskiego minivana, znajdÄ siÄ trzy jednostki napÄdowe: dwie benzynowe i jedna wysokoprÄĆŒna w dwĂłch wariantach mocy. NajsĆabszy silnik zasilany benzynÄ dostÄpny bÄdzie zapewne w podstawowej wersji i pamiÄta jeszcze poĆowÄ lat 90. Z pojemnoĆci 1,6 litra uzyskano 84 KM i 134 Nm. Producent zapewnia, ĆŒe w poĆÄ czeniu z mechanicznÄ przekĆadniÄ o 5 stopniach, spali Ćrednio 7,1 litra przy emisji CO2 na poziomie 165 g/km. Zdecydowanie wiÄcej uwagi naleĆŒy poĆwiÄciÄ silnikowi 1.2 TCe z bezpoĆrednim wtryskiem paliwa wspomaganym turbodoĆadowaniem i 1.5 dCi o mocy 90 lub 110 koni mechanicznych.