a
W ciągu trzech lat, rumuński crossover zdobył serca ponad 450 000 klientów na całym świecie. Choć początkowo niewiele osób wróżyło sukces wskrzeszonej marce, to już pierwsze miesiące pokazały, jak rzeczywistość potrafi być przewrotna.
Ogromny wpływ na sukces miał prosty sposób budowy niekomplikowanych pojazdów. Wykorzystanie sprawdzonych podzespołów stosowanych w starszych modelach Renault i Nissan pozwoliło rozsądnie skalkulować cenę i mocno obniżyć koszty eksploatacji. Co ciekawe, Dacia odnosi sukcesy nie tylko w Polsce, ale też w zachodniej części Europy, gdzie dominują marki premium w rankingach sprzedaży.
Stylizacja karoserii nie odbiega znacząco od projektu zaprezentowanego Europejczykom w 2010. Pudełkowate nadwozie zyskało bardziej wyrazisty przód z chromowanymi listwami i światłami do jazdy dziennej imitującymi LED-y. Pod trzema wytłoczeniami w reflektorze kryje się zwykła, wolframowa żarówka, ale w efekcie możemy odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z modnymi obecnie diodami.