Toyota RAV4 vs Toyota Auris Touring Sports
Toyota RAV4 należała do pionierów na rynku kompaktowych SUV-ów. Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 1994 roku i przetarła szlak dla tak popularnego dziś segmentu. Najnowsza, czwarta już odsłona dalej odnosi sukcesy, ale nie spowodowała znacznego spadku zainteresowania klasycznymi modelami.
Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że oba modele kierowane są do nieco innej klienteli. Toyota nie tworzy wewnętrznej konkurencji, dlatego np. najmocniejszy diesel w ofercie Aurisa jest słabszy niż podstawowa jednostka w RAV4. Jak zatem wypada porównanie tych modeli? 115-konny silnik wysokoprężny w kombi pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 10,7 s, natomiast osiągająca 143 KM jednostka z SUV-a potrzebuje na to 9,6 s. Od strony użytkowej to Auris Touring Sports (kombi) wypada nieco lepiej, gdyż posiada bagażnik o pojemności 600 l, ale również w przypadku RAV4 jest to całkiem sporo - 547 l. Trudno też znaleźć odpowiadające sobie wersje wyposażenia, gdyż np. w opcji Premium to oferowane w RAV4 jest bogatsze (choćby o kamerę parkowania). Zatem w przypadku tych modeli jest sporo różnic, ale największą z nich jest cena - Auris Touring Sports w opisywanej odmianie kosztuje 85 900 zł, natomiast RAV4 aż 117 900 zł. Tak duża dopłata wydaje się trudna do wyjaśnienia, nawet biorąc pod uwagę nieco bogatsze wyposażenie
i lepsze osiągi.