Stan mechaniczny
*Plusy: * Dla taksówkarza (bądź korporacji w której jest zrzeszony) auto to główne narzędzie pracy, które codziennie pomaga generować przychody. Żeby więc zminimalizować ryzyko awarii, takie samochody są na bieżąco serwisowane (często w ASO – lepiej zainwestować w porządne, oryginalne części, niż w tandetne zamienniki, które nie wytrzymają zbyt długo). Warto wspomnieć także o tym, iż niektóre modele aut przeznaczone fabrycznie do użytku jako taxi posiadają wzmocnione podzespoły. Ostatnią kwestią jest styl jazdy związany z charakterem auta – taksówki nie są eksploatowane agresywnie, przez co wytrzymują o wiele dłużej niż w przypadku ,,zwykłych” aut.
*Minusy: *Niestety nie wszyscy taksówkarze traktują swoje auta tak jak opisano to wcześniej (mowa głównie o osobach niezrzeszonych) i eksploatują je do granic możliwości, a kiedy przydarzy się poważna awaria wolą sprzedać uszkodzone i kupić kolejny samochód, zamiast inwestować w remont poprzedniego. Dlatego jeśli szukamy ex-taksówki w pierwszej kolejności zwróćmy uwagę na auta pochodzące z małych korporacji. Natomiast jeśli taksówkarz nie był zrzeszony, zażądajmy rachunków serwisowych za ostatnie naprawy.