Capri - to nie tylko wyspy na Morzu Śródziemnym, ale również jednego z najbardziej charakterystycznych samochodów końca ubiegłego stulecia. Auto zadebiutowało na genewskiej wystawie samochodowej w 1969 r.
Aby zaskarbić sobie przychylność klientów auto było promowane hasłem „samochód, który zawsze sobie obiecywałeś”. Ostatnie samochody opuściły linie produkcyjne w 1986 r. Przez wszystkie lata produkcji powstało w sumie 26 różnych odmian auta. Pod maską auta znalazło się wiele silników, od czterocylindrowych 1.3, 1.6, 2.0 do motorów 3-litrowych V6. Dla poważnych i wymagających klientów przygotowano również wersje RS2600 oraz RS3100.
Kryzys paliwowy w latach 70. nie spowolnił produkcji auta. W 1974 fabryki opuściła wersja Mk II. Samochód miał delikatniejsze linie i mniej opcji wykończenia. Trafił również do szerszego grona klientów. Trzecia edycja, oznaczona jako Mk III powstała w 1978r. Samochód był jeszcze bardziej ugrzeczniony.
* ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ FORDA CAPRI * W 1981 r. powstał w Fordzie odział nazwany Special Vehicle Engineering. Owocem jego prac był 160-konny Capri z silnikiem 2.8 l wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Auto otrzymało oznaczenie Capri280. Czasem nazywano je również Brooklands Capri.
Lopez