BMW M5
Następny sportowiec spełniający wymagania przeciętnie licznej rodziny pochodzi z bawarskich zakładów MGmbh. To produkowane w latach 1998-2003 M5 E39, dzieło magików kultowego oddziału BMW. Zbudowana w oparciu o seryjną piątkę wersja podniesiona do potęgi M, oferuje najwyższy komfort i wyposażenie, dorównujące niekiedy nawet flagowej serii 7. Najistotniejsze zmiany jak zwykle zaszły w mechanice auta. W miejsce statecznych jednostek napędowych trafił prawdziwy wolnossący furiat. W przeciwieństwie do poprzednika (M5 E34) nie zdecydowano się na rzędową szóstkę, podobnie jak w Audi pod maskę zawitało potężne V8.
Z pojemności 5.0 l wydobyto 400 KM i 500 Nm. Jak przystało na grawitacyjną jednostkę, powyższe wartości osiągane są w górnym zakresie obrotów – odpowiednio 6600obr./min i 3800 obr./min. 80 KM z litra pojemności skutkuje niewiarygodnym przyspieszeniem, pomimo tylnego napędu. W sprzyjających warunkach M5 setkę osiąga po 5,3 s, zaś wskazówka szybkościomierza zatrzymuje się dopiero na 250 km/h, po zdjęciu elektronicznego kagańca nawet 300 km/h, jak twierdzą użytkownicy.