Porsche Boxster
Nie wiedzieć czemu, w Polsce niektóre modele renomowanych marek są traktowane z pogardą i przymrużeniem oka. Najlepszym tego przykładem jest "Porsche dla ubogich", jak określany jest Boxster. Pokazany w 1996 roku, jako sposób na finansową zapaść koncernu, zdobył dużą popularność.Legendarny sześciocylindrowy bokser i pożądane logo wystarczyły do przebojowego wejścia na rynek. Najmniejszy model Porsche, w przeciwieństwie do flagowej Carrery, serce umieszczone ma centralnie. Takie położenie gwarantuje większą stabilność, wymaga jednak błyskawicznych reakcji w krytycznych sytuacjach.
Za dwuosobową kabiną swoje miejsce znajdowały wyłącznie agregaty z przeciwsobnym układem cylindrów, początkowo 2.5 litra 204 KM. W kolejnych latach standardowa odmiana otrzymała większą jednostkę 2.7 o mocy 220-228 KM, natomiast wersja S z pojemności 3.2 l generowała 252-260 KM. Decydując się na roadstera z ubiegłego wieku musimy mieć na uwadze stan miękkiego dachu z plastikową tylną szybą.
Piotr Mokwiński/ll