Honda CR-V II
Co ciekawe, największy wybór godnych uwagi modeli gwarantują azjatyccy producenci z Hondą na czele. W 1995 roku światło dzienne ujrzała pierwsza generacja modelu CR-V. W 2001 na rynku pojawiła się druga generacja modelu - dostępna była do 2007.
Typowa dla Hondy sylwetka pełna dynamicznych przetłoczeń i ostrych linii zabezpieczona została przed korozją w sposób należyty. Jedynie powypadkowe sztuki borykają się z ogniskami rdzy. Wnętrze niestety nie powala na kolana. Wykończono je w typowy dla Hondy sposób - twarde tworzywa i nieprzyjemna w dotyku tapicerka stanowi element charakterystyczny dla japońskich samochodów sprzed 15-20 lat. Całość okazuje się jednak zaskakująco trwała. W kwestii przestrzeni CR-V II prezentuje średni poziom.
Do napędu uniwersalnej Hondy najlepiej nadają się sprawdzone i bezawaryjne jednostki benzynowe 2.0 i 2.4 V-TEC. Dysponują mocą odpowiednio 150 i 166 KM. W przypadku diesla 2.2 koszty bieżących napraw okazują się wysokie, a znalezienie egzemplarza z rozsądnym przebiegiem graniczy z cudem.