Trwa ładowanie...
22-02-2005 11:08

Coraz trudniej sprzedawać luksusowe limuzyny w Chinach

Coraz trudniej sprzedawać luksusowe limuzyny w Chinach
dx6ja5q
dx6ja5q

Jak podaje chińska agencja informacyjna „Xinhua”, wzrost sprzedaży samochodów luksusowych na dalekowschodnim rynku stracił impet. Całą wielka trójka (Mercedes, BMW, Audi)
odnotowała w 2004 roku znacznie mniejszy wzrost, niż rok wcześniej.

Rekordowy pod względem sprzedaży aut luksusowych w Chinach był rok 2003. BMW odnotowało wówczas 176 % wzrost, zaś Audi 70 %. Rok później wzrost sprzedaży pierwszej z marek nie przekroczył 16 %, drugiej 1 %. Mercedes zwiększył sprzedaż o 5%, lecz jej wartość mogła być i tak większa od konkurentów, bo połowa sprzedanych Mercedesów to limuzyny klasy S, podczas gdy BMW sprzedaje głównie serię 3 i 5, a Audi A4 i A6. BMW i Audi produkowane są zresztą w Chinach.
W Chinach odnotowano ogólny spadek dynamiki sprzedaży nowych samochodów. O ile w 2003 roku sprzedano aż o 75% więcej samochodów niż w 2002 roku, o tyle w 2004 wzrost wyniósł 16%. Wzrost sprzedaży ogółu aut jest więc większy, niż w przypadku drogich limuzyn – co świadczyć może o harmonijnym rozwoju chińskiej gospodarki.

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj