Coraz trudniej sprzedawać luksusowe limuzyny w Chinach
Rekordowy pod względem sprzedaży aut luksusowych w Chinach był rok 2003. BMW odnotowało wówczas 176 % wzrost, zaś Audi 70 %. Rok później wzrost sprzedaży pierwszej z marek nie przekroczył 16 %, drugiej 1 %. Mercedes zwiększył sprzedaż o 5%, lecz jej wartość mogła być i tak większa od konkurentów, bo połowa sprzedanych Mercedesów to limuzyny klasy S, podczas gdy BMW sprzedaje głównie serię 3 i 5, a Audi A4 i A6. BMW i Audi produkowane są zresztą w Chinach.
W Chinach odnotowano ogólny spadek dynamiki sprzedaży nowych samochodów. O ile w 2003 roku sprzedano aż o 75% więcej samochodów niż w 2002 roku, o tyle w 2004 wzrost wyniósł 16%. Wzrost sprzedaży ogółu aut jest więc większy, niż w przypadku drogich limuzyn – co świadczyć może o harmonijnym rozwoju chińskiej gospodarki.