Układ jezdny i przeniesienie napędu
Kierownica powinna chodzić płynnie w całym zakresie działania, a z układu nie powinny dobiegać nietypowe odgłosy. Podobnie sytuacja wygląda z zawieszeniem - głośne stuki i piski mogą oznaczać potrzebę pilnej wizyty w serwisie i wydania dodatkowych pieniędzy. O układzie jezdnym wiele powiedzą również opony. Oprócz sprawdzenia poziomu zużycia opon (ewentualna wymiana po zakupie samochodu to dodatkowy koszt), czyli głębokości bieżnika i ścian bocznych, warto też zwrócić uwagę, czy się równomiernie zużywają. Mocniejsze ścieranie jednej części opony oznacza problemy ze zbieżnością i może informować o niesprawnym zawieszeniu.
Należy również zwrócić uwagę na pracę skrzyni biegów. Kolejne przełożenia powinny wchodzić bez problemów i niepokojących zgrzytów. Natomiast wyjątkowo twarde sprzęgło może świadczyć o zużyciu tego elementu i potrzebie szybkiej wizyty w serwisie.