Trwa ładowanie...

Co się stało z tą legendą?

Co się stało z tą legendą?Źródło: zdjęcie producenta
d3deswf
d3deswf

Okrągłe lampy z poprzedniej epoki, kanciaste nadwozie, wystające zderzaki i nadkola, to wygląd jednego z najbardziej charakterystycznych pojazdów świata. Nawet w najbardziej miejskiej odmianie, nazwanej Patriot, <a href="https://moto.wp.pl/jeep-6062003023291009c">Jeep</a> pozostaje rozpoznawalnym samochodem.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Już pierwszy rzut oka na karoserię nie pozostawia złudzeń - amerykańscy styliści są odporni na światowe trendy. Paradoksalnie, archaiczna stylistyka samochodu działa na korzyść najbardziej miejskiego z wszystkich Jeepów. Dzięki charakterystycznym kształtom samochodu nie da się go pomylić z żadnym innym. Do tego jego masywne zderzaki pozwolą czuć się pewnie i bezpiecznie w niespełna 4,5 m nadwoziu.

Dość niska i przysadzista sylwetka auta nie zapowiada sporej przestrzeni wewnątrz kabiny. Zajęcie miejsca zarówno za kółkiem, czy na którymkolwiek z innych foteli nie sprawia żadnego kłopotu. Na brak komfortu można narzekać jedynie z tyłu. Nie chodzi tu jednak o brak miejsca na głowę czy nogi, którego jest pod dostatkiem. Kłopot problem tkwi w głębokości siedziska tylnej kanapy - jest po prostu zbyt płytkie.

<a href="http://moto.wp.pl/patriot-2-0-crd-limited-test-6062066247525505g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ JEEPA PATRIOTA</a>

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Warto również wspomnieć nieco o wykończeniu wnętrza. Auto doskonale pokazuje, jak daleko amerykańskim samochodom do Europy. Nie chodzi tu tylko o siermiężną i do bólu praktyczną stylistykę, która sprawdza się bardzo dobrze. Nie chodzi również o grubą skórę, którą wykończono obszerne fotele, a o plastiki. Dokładniej mówiąc o ich twardość i fakturę przypominającą miejscami papier ścierny. Może wpływ Włochów, którzy zainwestowali spore pieniądze w koncern Chryslera, nieco zmiękczy toporność samochodów.

d3deswf

Użyteczności Patriota niestety nie da się ocenić jednoznacznie. Konstrukcja podwozia, elektronicznie sterowany napęd, a przede wszystkim nazwa marki sugerują terenowe zacięcie auta. Niestety niewielki prześwit i brak zabezpieczeń pod podwoziem pozwoli wyjechać nim co najwyżej na bardziej wyboistą leśną drogę. Kolejną wadą samochodu jest jego bagażnik. Niewiele ponad trzystulitrowy bagażnik nie dość, że płytki, to ma jeszcze wysoki próg załadunku. Na szczęście po złożeniu tylnej kanapy okazuje się, że mamy do dyspozycji całkiem sporą przestrzeń z płaską podłogą.

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Auto broni się jednak - niestety nie amerykańska pomysłowością. Dzięki produkowanemu przez Volkswagena silnikowi wysokoprężnemu, połączonemu z sześciostopniową manualną przekładnią jazda Patriotem jest przyjemna i może być dynamiczna. Dwulitrowy CommonRail pracuje aż nadto kulturalnie. Nie dość, że do wnętrza kabiny nie dociera charakterystyczny klekot, nawet zimnego motoru, to kierowca nie czuje żadnych nieprzyjemnych drgań. Nawet podczas uruchamiania auta.

Kolejnym atutem silnika jest jego oszczędność. Mimo, że teoretyczne sapanie za miastem na poziomie 5,5 l/100 km, jakie podaje producent, jest fikcją, to wartość 6 litrów nie jest poza zasięgiem. Jednak jadąc po autostradzie z prędkością około 130 km/h, wartość chwilowa spalania rośnie do prawie 9 litrów. W mieście spalanie oscyluje w okolicach 8,5 litra na 100 km.

<a href="http://moto.wp.pl/patriot-2-0-crd-limited-test-6062066247525505g">TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ ZDJĘĆ JEEPA PATRIOTA</a>

(fot. Jakub Wielicki)
Źródło: (fot. Jakub Wielicki)

Silnik, dysponuje wystarczającą mocą 140 KM, która pozwala rozpędzić auto do 189 km/h. Maksymalny moment obrotowy 310 Nm dostępny w zakresie między 1750 a 2500 obr./min, pomaga rozpędzić ważące ponad półtorej tony auto do setki w 11 sekund. Dość duży moment obrotowy i dobrze zestrojona skrzynia pozwalają bez większego kłopotu wyprzedzać inne bez konieczności ciągłego sięgania do wygodnie umieszczonej przekładni.

d3deswf

Wydatek grubo ponad 100 tys. za samochód, który nie jest ani praktyczny ani ładny może być określone jako zachowanie ekscentryczne. Jednak ktoś, kto skusi się na zakup Patriota, a nie jest dla niego ważna użyteczność, poczuje się w aucie wyjątkowo. Nikt inny przecież takiego pojazdu mieć nie będzie.

Jakub Wielicki

"Jeep Patriot 2.0 CRD Limited" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika null
Pojemność silnika cm3 "1 968"
Moc KM / przy obr./min "140"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "310 Nm - 1750 a 2500 obr/min"
Skrzynia biegów null
Prędkość maksymalna km/h "189"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "11"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "8,8/5,5/6,7"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "8,5/6,2/7,9"
Pojemność bagażnika min./max. / l "350/1 357"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4 480/1 520/1 658"
Cena wersji podstawowej w zł "114 161"
Cena testowanego modelu w zł ""
Plusy null
Minusy null
d3deswf
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3deswf
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj