Citroen DS5 Hybrid4: Precz z nudą!
Kiedyś wszyscy chcieli być modni, jak Paryżanie. Kto by nie chciał pokazać się na ulicy w czymś takim... Oto Citroen, piękny jak bogini, czyli "Desse", jak mówią o niej Francuzi. Przed wami najnowszy, luksusowy i stylowy DS5 z napędem hybrydowym. W dzisiejszych czasach niewiele samochodów wzbudza takie emocje. W przypadku Citroena DS5 udało się stworzyć model, który jest jak rzeźba w ruchu. Unikalny wygląd może się stać kluczem do jego sukcesu, ale jest również przyczyną kilku przykrych niespodzianek. Czy DS5 to typowa "ofiara mody"?
Ten samochód łamie wszystkie zasady. Precz z nudą! Oto ikona stylu. Szalony, frywolny projekt, który wyprzedza swoją epokę i wzbija się wysoko ponad przeciętność. Oto samochód XXII wieku, przeniesiony na nasze drogi już dziś. Kosmiczny statek na kołach. Niezwykła linia jego nadwozia ma magnetyczną siłę przyciągania spojrzeń.
Citroen DS był zjawiskiem i objawieniem, również podczas premiery pierwszej generacji. Podobno, pierwszego dnia Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w 1955 roku, tuż po odsłonięciu nowego modelu, złożono zamówienia na 12 000 egzemplarzy. Citroen DS5 takiego wyniku już nie powtórzy, ale ma atuty, którymi może walczyć o dobrą pozycję w klasie premium.
mw/
"Citroen DS5 Hybrid4" - DANE TECHNICZNE
Typ silnika | "Hybrid4: R4 turbodiesel HDi/ elektryczny" |
Pojemność silnika cm3 | "1997" |
Moc KM / przy obr./min | "163 / 3850 + 37 / 2500 " |
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. | "300 / 3850 + 200" |
Skrzynia biegów | "6-biegowa manualna sterowana" |
Prędkość maksymalna km/h | "211" |
Przyspieszenie (0-100 km/h) s | "8,6" |
Zużycie paliwa: | |
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) | "4,2 / 4,0 / 4,1" |
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) | "6,5 / 5,0 / 5,5" |
Pojemność bagażnika min./max. / l | "325" |
Wymiary (dł./szer./wys.) mm | "4530 / 1979 / 1513" |
Cena wersji podstawowej w zł | "99 900" |
Cena testowanego modelu w zł | "143 000" |
Plusy | null |
Minusy | null |