Wymuszony przez rynek
Citroen C4 znany jest u nas jako hatchback, jednak już pierwsza generacja w wielu krajach była sprzedawana w wersji sedan. Podobnie jest z drugą odsłoną tego modelu. Nowy C4 L jest też pierwszym samochodem zaprojektowanym przez studio projektowe Citroena z Szanghaju. Model ten ma być produkowany we wszystkich miejscach w których będzie sprzedawany, czyli między innymi w Wuhan w Chinach (jeszcze w 2012 roku) i w rosyjskiej Kaludze, gdzie produkcja ruszy w pierwszej połowie 2013 roku.
Citroen tłumaczy, że główną zaletą C4 L będzie wygodna tylna kanapa, dzięki której nawet długie podróże nie będą męczące dla pasażerów. Sedan ma też oferować bogatą listę dodatków, a wśród nich system bezkluczykowy, GPS z ekranem dotykowym, kamerę cofania, ogrzewaną przednią szybę i jonizator powietrza.
Klienci będą mogli wybrać jeden z trzech silników benzynowych. Dwa z nich to efekt współpracy koncernu PSA z BMW, czyli jednostki THP 150 i 170, trzecim jest silnik VTi 135. Wszystkie motory będą mogły współpracować z nową skrzynią automatyczną lub 6-biegową przekładnią sekwencyjną.