| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8668/c-sportlounge-01.jpeg',550,275) ) |
| --- | Najbardziej wyrazistą cechą Citroena jest hydropneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu firma produkuje bardzo komfortowe samochody. Najwyraźniej ów komfort nie ma być dominantą wszystkich modeli tej francuskiej marki, o czym przekonuje mający być zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie studyjny Citroen C-SportLounge.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8668/c-sportlounge-02.jpeg',550,276) ) |
| --- | Producent deklaruje, że C-SportLounge stworzono z myślą o maksymalizacji przyjemności z jazdy. Wyraźnie sportową sylwetkę cechuje doskonały współczynnik oporów powietrza o wartości Cx 0,26. Stosunkowo szerokie i niskie auto wydaje się wręcz stworzone do pokonywania ostrych zakrętów. Producent nie ujawnił jeszcze szczegółów technicznych, ani widoku wnętrza auta. Zapowiedział przy tym, że kokpit wzorowany jest na rozwiązaniach samolotowych. Fotel kierowcy jest zintegrowany jest z konsolą główną, by dostępność przełączników była zawsze optymalna – bez względu na rozmiary kierowcy. Wsiadanie i wysiadanie pasażerom tylnej kanapy ułatwiać mają drzwi otwierające się w kierunku przeciwnym do kierunku jazdy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8668/sm-citroen-01.jpeg',440,305) ) |
| --- | Citroen C-SportLounge jest autem studyjnym, a jego dalsze losy nie są znane. Można tylko mieć nadzieje, że projekt ten zwiastuje powrót do produkowania dużych sportowych samochodów, jak choćby produkowany w latach 70. dwudrzwiowy Citroen SM, który wyposażano w silnik Maseratti. **
Źródło: