Chińskie motocykle udają brytyjskie i nieźle im to idzie. Oto nowy Brixton Crossfire 500 XC
Brixton, producent tańszych motocykli o stylistyce retro, dodał do swojej oferty kolejny model. Crossfire 500 będzie dostępny w wersji XC, czyli wzorowanej na scramblerach. Na zbiorniku paliwa nie mogło zabraknąć brytyjskiej flagi.
Brixton to należąca do Austriaków i produkująca w Chinach marka motocykli o wyglądzie retro. Głównie są to maszyny z mniejszymi silnikami, choć niedługo do oferty ma dołączyć Cromwell 1200. Jednym z aktualnie sprzedawanych modeli jest Crossfire dostępny w wersjach 125 i 500. Ta mocniejsza do tej pory miała odmianę standardową i nieco bardziej agresywną X. Teraz ta druga została przerobiona na scramblera.
Brixton Crossfire 500 XC wygląda podobnie do wersji X, ale otrzymał nieco terenowe opony, zmieniony wzór szprychowych felg, pola na numery startowe po bokach czy osłonę na przednie światło. Przednie koło jest większe i ma średnicę 19 cali, a dodatkowo, typowo dla motocykli offroadowych, przedni błotnik został umieszczony dużo wyżej.
Za napęd tego modelu odpowiada dwucylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 486 cm3. Jego maksymalna moc to 47,6 KM przy 8500 obr./min (czyli maksymalna moc dla prawa jazdy kategorii A2), a maksymalny moment obrotowy jest równy 43 Nm przy 6750 obr./min. Motocykl waży 195 kg, jego prędkość maksymalna to 160 km/h.
Jak widać, Brixton widzi potencjał w na rynku "500", które są popularne w wielu europejskich krajach. Przepisem na sukces ma być niezła cena dzięki chińskiemu pochodzeniu, niektóre podzespoły z europejskich firm, ciekawa stylistyka i udawana brytyjskość. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztował Crossfire XC, ale nie powinien być dużo droższy od wersji X, której cena to 6599 euro, czyli ok. 30 tys. zł.