Systemy nawigacji
Jednym z elementów wyposażenia dodatkowego, bez którego nie wyobrażamy sobie wakacyjnych wojaży, jest nawigacja. Fabryczna kosztuje kilka, a nawet kilkanaście tysięcy złotych. Owszem, idealnie komponuje się z deską rozdzielczą, stwarza jednak sporo trudności z aktualizacją map. Wgranie mapy w serwisie kosztuje od 500 do 3000 zł. Chińskie akcesoryjne zestawy na pierwszy rzut oka niczym nie odróżniają się od swoich markowych odpowiedników, są natomiast nawet kilkaset złotych tańsze. Zamiast 1000 zł, za azjatycki produkt wraz z przesyłką zapłacimy około 200-300 zł. Aktualizacja oprogramowania jest możliwa, okazuje się to jednak zadaniem dla wytrwałych osób - lubiących przeczesywać fora internetowe.
Poza urządzeniami z przyssawkami na szybę, można też zdecydować się na droższy wariant z dotykowym ekranem i wbudowanym dyskiem twardym o pojemności 8-16 GB. System multimedialny z 7-calowym, dotykowym ekranem i wyglądem nie odbiegającym od flagowego zestawu stosowanego w Golfie 6. generacji, kosztuje 600-800 złotych - przesyłka w cenie. Nawigacja do BMW serii 5 F10 jest dostępna za 2500-3000 złotych.