Trwa ładowanie...

Chevrolet zwiększa ofertę modeli zasilanych LPG

Chevrolet zwiększa ofertę modeli zasilanych LPG
d29acnc
d29acnc

W bieżącym roku Chevrolet zwiększy ofertę produktową o kolejne modele LPG dostępne w Europie. Poza typowymi modelami benzynowymi i dieslami Szwajcaria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Holandia, Polska, Portugalia, Słowacja i Hiszpania będą oferowały wersje LPG.

Strategia Chevroleta przewiduje wersje LPG dla każdego modelu. Obejmuje ona nowego Chevroleta Cruze, który pojawi się w europejskich salonach samochodowych w maju 2009 roku. Wersja LPG Cruze zostanie wprowadzona w drugiej połowie 2009 r.

LPG (gaz płynny), zwany również na niektórych rynkach autogazem, jest powszechnie dostępny: W Europie porusza się po drogach ponad 10 mln pojazdów zasilanych LPG, w tym 2,6 mln tylko w Polsce. Sieć stacji paliw obejmuje w całej Europie ponad 20 tys. punktów. W wielu krajach poza redukcją spalin LPG oferuje także korzyści finansowe w zakresie opodatkowania (np. w Niemczech ulgi podatkowe obowiązują przynajmniej do 31 grudnia 2018 roku).

Jednym naciśnięciem guzika kierowca może zmienić rodzaj napędu z benzyny na LPG i odwrotnie (dwuźródłowy napęd), zwiększając zasięg do 1 100 km. Dane dotyczące osiągów samochodu pozostają niezmienne. Poza dodatkowym zbiornikiem, zestaw LPG obejmuje osobne urządzenie regulujące dopływ gazu, specjalny regulator ciśnienia parowego do zamiany gazu płynnego na jego lotny stan skupienia, oraz konieczne przewody paliwowe.

d29acnc

Jednocześnie, ze skutkiem natychmiastowym, LPG pomaga zredukować emisję CO2. Na przykład, zasilany LPG Chevrolet Spark S 0.8, dostępny w kilku krajach europejskich, z poziomem emisji CO2 równym 119 g/km jest jednym z najbardziej przyjaznych środowisku samochodów na rynku.

LPG nie zawiera domieszki ołowiu, a zaledwie niski poziom substancji zanieczyszczających i cząsteczek sadzy. LPG w mniejszym o 80-90% stopniu przyczynia się do powstawania ozonu i smogu. LPG jest również przyjazny dla środowiska pod względem emisji pyłu drobnego. Emituje o 20% mniej CO2 niż benzyna.

LPG kosztuje około 1,80 PLN za litr w porównaniu do około 3,80 PLN za zwykłą benzynę.Zredukowane zużycie silnika i jego dłuższa żywotność zwiększa wartość rezydualną pojazdu. Koszt około 4 000 PLN za doposażenie zwraca się po kilku latach (zależnie od modelu i rocznego przebiegu). Systemy LPG mogą być zamawiane do nowych samochodów, ale i samochody używane również mogą zostać dodatkowo doposażone w taki system.

d29acnc

Pojazdy z napędem LPG posiadają dwa zbiorniki (dwuźródłowy napęd z LPG i benzyną), który niemalże podwaja ilość kilometrów możliwych do pokonania w porównaniu do samochodów zasilanych benzyną. Zbiornik LPG jest wpasowany we wnękę na koło zapasowe, z zachowaniem przestrzeni ładunkowej. Jednym naciśnięciem guzika kierowcy mogą przestawić napęd z benzyny na LPG i odwrotnie. Samochód zasilany LPG nie traci na osiągach.

Gwarancja Chevroleta na nowy samochód obejmująca okres 3 lat lub 100 000 km przebiegu dotyczy również nowych pojazdów wyposażonych w system LPG. Systemy LPG stanowiące doposażenie podlegają ogólnym prawnym wymaganiom gwarancyjnym. Wszystkie obecne modele Chevroleta mogą z łatwością zostać doposażone w system napędu LPG.

Wymagania testowe dotyczące modernizacji systemów LPG są bardzo surowe. Części składowe zostały poddane specjalnym testom oraz uzyskały akceptację producenta. Wysokociśnieniowy zbiornik został poddany wielu testom bezpieczeństwa i testom wypadkowym, które dowodzą jego wytrzymałości na najsilniejszy mechaniczny i techniczny ucisk. Wytrzymuje on 2,5 razy silniejsze ciśnienie gazu od normalnego, posiada zawór bezpieczeństwa i blokadę zapobiegającą przepełnieniu na poziomie 80%.

d29acnc

Według ADAC, największego automobilklubu w Niemczech, „doświadczenie nie wskazuje na zwiększone ryzyko wypadku samochodów z napędem LPG, nawet w krajach z relatywnie wyższą liczbą takich pojazdów na drogach. Testy wypadkowe i pożarowe dowodzą, że pojazdy na LPG są równie bezpieczne jak samochody na benzynę.”

Z tego powodu, i wbrew temu co twierdzi wiele osób, parkowanie podziemne samochodów na LPG nie jest z zasady zabronione. Jedynie ograniczona liczba prywatnych właścicieli parkingów wykorzystuje przysługujące im prawo wprowadzenia zakazu parkowania pojazdów z napędem na LPG.

źródło: samar.pl

d29acnc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d29acnc
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj