Chevrolet Volt bardziej oszczędny niż się spodziewano
Właściciele Chevroletów Voltów z USA nieustannie osiągają, a także poprawiają oszacowany przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (EPA) ekwiwalent 2,4 l/100 km podczas jazdy w trybie elektrycznym. Nabywcy tego modelu do tej pory przejechali łącznie około 241 milionów kilometrów, wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny - to dystans odpowiadający odległości między Ziemią a Marsem.
Przeciętny użytkownik Chevroleta Volta dzięki regularnemu ładowaniu akumulatorów pokonuje około 1448 kilometrów pomiędzy kolejnymi wizytami na stacji benzynowej. W ten sposób kierowcy oszczędzają przy dystrybutorze około 4100 zł rocznie.
- W 21 miesięcy przejechałem swoim Voltem ponad 23 500 mil (37 820 km), a na stacji benzynowej byłem tylko dwa razy - powiedział Brent Waldrep z Auburn Hills w stanie Michigan. - Ostatni raz podjechałem pod dystrybutor w sierpniu 2012 roku i do tej pory zbiornik paliwa w moim aucie jest wypełniony w 65 procentach. Pomiędzy kolejnymi tankowaniami przejeżdżam zwykle około 9 000-10 000 mil (14 500-16 000 km).
Przypadek Waldrepa jest nietypowy, ale nie jedyny. Nie brakuje kierowców, którzy mogą pochwalić się zbliżonymi wynikami. Chevrolet Volt pierwsze 80 kilometrów pokonuje korzystając z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorze 16 kWh. Po wyczerpaniu energii akumulatora uruchamiana jest jednostka benzynowa (generator), która zasila silnik elektryczny.
sj, moto.wp.pl