Chevrolet Corvette Stingray: legenda w wersji cabrio
Salon Samochodowy w Genewie jest miejscem premiery długo oczekiwanego Chevroleta Corvette Stingray w wersji cabrio. Jest to najmocniejsza odmiana w historii modelu - 6,2-litrowy silnik V8 generuje moc 450 KM.
Wersja cabrio miała swoją premierę światową, zaś coupe - europejską. Obie różnią się jedynie zmianami strukturalnymi, umożliwiającymi zastosowanie składanego dachu oraz w punktach mocowania pasów bezpieczeństwa. Jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem, układem zmiennych faz rozrządu, zaawansowanym układem spalania oraz funkcją aktywnego zarządzania paliwem pozwala na rozwinięcie "setki" w ok. 4 s. Według wstępnych danych generuje ona 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z motorem współpracuje 7-biegowa przekładnia manualna która przewiduje moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić odpowiednią zmianę przełożeń. Do wyboru jest również 6-biegowa skrzynia automatyczna.
W samochodzie zastosowano lekkie materiały. Maskę silnika i panel dachowy wykonano z włókna węglowego zaś błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia z kompozytów. We wnętrzu poza włóknem węglowym i aluminium znalazły się ręcznie wykańczane elementy skórzane.
Corvette Stingray wyróżnia się charakterystycznym profilem z długą maską silnika, dużą powierzchnią szyb i dwuelementowymi lampami tylnymi. Wersję cabrio wyposażono w nowy, sterowany elektrycznie dach, który może zostać opuszczony lub podniesiony zdalnie za pomocą pilota.
W obu wersjach oferowany jest pakiet Z51 do jazdy po torze, obejmujący elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, system smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, dyferencjału i skrzyni biegów oraz zestaw aero, poprawiający stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.
ll/moto.wp.pl