Opel Astra G (1998-2009) - polecamy
Opel Astra II to wyjątkowy samochód, ponieważ jego produkcja trwała aż 11 lat, nawet wtedy, gdy w ofercie była już nowa generacja. Choć nie ma w niej niczego porywającego, a niezawodność jest najwyżej przeciętna, to koszty serwisu, napraw czy zakupu są bardzo niskie. Jednak jej największą zaletą jest dostępność stosunkowo młodych egzemplarzy.
Za auta produkowane do momentu pojawienia się Astry H zapłacicie najwyżej 7-8 tys. zł, nie licząc wersji OPC, Coupé i kabrioletów, które są wyceniane nawet na 10 tys. zł i więcej. Warto się jednak zainteresować młodszymi rocznikami, po 2005. Takie auta są wyceniane na 5-15 tys. zł i tu jest w czym wybierać.
Bez problemu kupicie egzemplarz z polskiego salonu, co akurat nie musi być dużą zaletą. Znajdziecie ładne, zadbane auta, które posłużą jeszcze wiele lat. Poza tym, to pierwszy model w naszym zestawieniu, do którego można śmiało polecić silnik Diesla - im młodszy rocznik tym lepiej. Instalacje gazowe też opłaca się montować. Polecam silniki benzynowe 1,6 oraz diesla 1,7 CDTI.