Nie tylko widoczność
Problemem podczas jazdy w czasie burzy jest też hałas. Odgłos kropel uderzających o dach może utrudnić nam odpowiednio wczesne usłyszenie np. syreny pojazdu uprzywilejowanego.
Przy intensywnych opadach nie należy natomiast obawiać się bardzo niskiej przyczepności. Jeśli dysponujemy oponami o bieżniku nie niższym niż 2,5-3 mm i jest to produkt przynajmniej przeciętnej jakości, przy rozsądnej jeździe nie wypadniemy z drogi. Zbyt szybka jazda może jednak powodować efekt aquaplaningu, czyli powstawania poduszki wodnej, która oddziela oponę od jezdni, uniemożliwiając skręcanie i efektywne hamowanie.
Jeśli chodzi o przyczepność, znacznie groźniejszy jest moment, w którym rozpoczynają się opady. Kurz i pył szybko zmieniają się wówczas w cieniutką warstwę błota. W takich warunkach znacznie łatwiej, niż wydaje się to części zmotoryzowanych, o poślizg.