Trwa ładowanie...
5 czerwca 2010, 11:56

Bouffier liderem, awaria auta Hołowczyca

Bouffier liderem, awaria auta HołowczycaŹródło: PAP
d3pyzgx
d3pyzgx

Trzykrotny mistrz Polski Francuz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000) prowadzi w 67. Rajdzie Polski po pięciu odcinkach specjalnych. Lider po dwóch piątkowych superoesach Włoch Luca Rossetti (Fiat Punto Abarth S2000), spadł na szóste miejsce.

W sobotę przed południem uczestnicy imprezy rozgrywanej w okolicach Mikołajek przejechali trzy odcinki specjalne pierwszej pętli. Jak wszystkie w tym rajdzie, o nawierzchni szutrowej, której zdecydowanie nie lubi lider klasyfikacji generalnej mistrzostw Europy Włoch Luca Rossetti (Fiat Punto Abarth S2000).

Rossetti, doskonały specjalista od asfaltów, na szutrach nie potrafi zaprezentować swoich umiejętności. Na pierwszym sobotnim odcinku Jagodne 1 (11,9 km) miał 11. czas i stracił do zwycięzcy Bouffiera prawie 20 s.

Na drugim OS-ie Syba 1 (23,5 km) Włoch, który bardzo liczył na zwycięstwo w Mikołajkach, uzyskał 9. czas tracąc do zwycięzcy Kajetana Kajetanowicza (Subaru Impreza)
29 s.

d3pyzgx

Największym pechowcem sobotniej pierwszej pętli rajdu był Michał Kościuszko (Skoda Fabia S2000). Kierowca z Krakowa zdołał przejechać z poważnymi problemami tylko pierwszy odcinek, za metą którego auto odmówiło posłuszeństwa i Kościuszko musiał zrezygnować z dalszej jazdy.

- Problemy mieliśmy już w piątek na superoesach, samochód nie miał mocy, nie chciał jechać. Mechanicy usterki nie zdołali usunąć, w efekcie nie dojechałem na start do drugiego odcinka - powiedział Kościuszko. Dodatkowo w Skodzie Fabii pojawiły się problemy z układem chłodzenia.

Jeżeli serwis naprawi samochód, Kościuszko wystartuje w systemie superally, ale szans na wywalczenie czołowej lokaty już nie ma.

Na listę pechowców wpisał się także Krzysztof Hołowczyc (Peugeot 207 S2000), choć dwa pierwsze sobotnie odcinki przejechał bardzo szybko i awansował w klasyfikacji rajdu na czwarte miejsce. Ale na ostatnim OS-ie pierwszej pętli (Zalesie 1 - 23,8 km) doszło do awarii silnika, olsztynianin dojechał do mety ze stratą ponad czterech minut do zwycięzcy Bouffiera. Za metą silnika już się nie dało uruchomić, samochód został odholowany do serwisu.

d3pyzgx

Problemy nie ominęły także Włocha Corrado Fontany (Mitsubishi Lancer Evi IX), który z powodu awarii skrzyni biegów stanął na trasie odcinka Syba 1 i nie dojechał do mety.

W sobotę w południe zostanie rozegrany OS-6 na torze w Mikołajkach, w dwie godziny później kierowcy wyruszą na trasę drugiej pętli.

Wyniki po 5 z 16 OS-ów:

  1. Bryan Bouffier (Francja/Peugeot 207 S2000) 39.50,8
  2. Kajetan Kajetanowicz (Polska/Subaru Impreza) strata 15,5
  3. Tomasz Kuchar (Polska/Peugeot 207 S2000) 1.00,5
  4. Michał Sołowow (Polska/Ford Fiesta S2000) 1.08,0
  5. Maciej Oleksowicz (Polska/Ford Fiesta S2000) 1.20,8
  6. Luca Rossetti (Włochy/Fiat Abarth S2000) 1.21,1
d3pyzgx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3pyzgx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj