Fiat 126 NP
Kolejnym polskim wcieleniem malucha było auto o oznaczeniu NP. Prace nad nim ruszyły w maju 1977 roku. Co chciano osiągnąć? We włoskim oryginale, umiejscowienie silnika z tyłu ograniczało możliwości w zakresie budowy pochodnych wersji. Postanowiono więc przenieść zespół napędowy do przodu. Choć na pierwszy rzut oka wygląd 126 NP tego nie zdradza, to koncepcję nowego przodu samochodu opracowano wspólnie z krakowską Akademią Sztuk Pięknych.
Jednostkę napędową o mocy 19,1 kW, czyli 25,6 KM, umieszczono równolegle do kierunku jazdy w wydłużonej komorze silnika. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, poprzeczne wahacze oraz sprężyny śrubowe. Koła otrzymały hamulce tarczowe.
Prototyp Fiata 126 NP z napędem na przednią oś i silnikiem umieszczonym przed kierowcą został ukończony w grudniu 1978 roku. W miejscu, gdzie oryginalnie był silnik, powstała przestrzeń bagażowa o pojemności około 200 litrów. W latach 1979-1981 zbudowano jeszcze kilka różnych prototypów malucha z napędem na przednią oś, różniących się detalami zewnętrznymi, zawieszeniem oraz przełożeniami skrzyni biegów. Żaden jednak nie trafił do produkcji seryjnej.