BMW X3 2.0 Diesel 190 KM, 2018 - test AutoCentrum.pl #388
Test BMW X3 III z silnikiem 2.0 Diesel o mocy 190 KM
cześć BMW X3 nigdy nie było specja… Rozwiń
Transkrypcja:
cześć
BMW X3 nigdy nie było specjalnie ładne ale nie przeszkodziło popularności
na całym świecie do tego zapotrzebowanie na luksusowe suvy średniej wielkości jest duże odkąd tylko powstał ten fragment wystarczy spojrzeć
na rankingi sprzedaży samochodów luksusowych w Polsce na których czele nie suby dlaczego tak się dzieje sprawdzimy to na przykładzie BMW
X3
BMW
X3 jako mniejszy Bratex piątki i wyglądał wcześniej trochę nieproporcjonalnie
nie było złe ale piękne też nie jednak
przy okazji facelifting o drugiej generacji wszystko zaczęło iść w dobrą stronę i to się udało bo obecna generacja wygląda
świetnie niech dla mnie to 3 które faktycznie mi się podoba testowany przez nas model ma pakiet stylistyczny m-sport ładny
niebieski lakier pythonic za 4000 zł i spore 19-calowe felgi również z logo
Zwróć uwagę że BMW X3 wcześniej wydawało się dość wąskie Ale nie dlatego że było wąskie tylko dlatego że miało
dość prostą bryłę teraz
nowy projektant Calvin Look
zaakcentował bardzo mocno nadkola z przodu i z tyłu i dodał parę innych poziomych
detali które optycznie poszerzają samochód Moim zdaniem zmiana jak najbardziej na plus wnętrze nowej X3
nowy projekt ale oczywiście Widzimy tutaj nawiązania do innych modeli znamy BMW na przykład to że cały kotki w zwróconej strony
kierowcy jeśli chodzi o jakość wykonania No to wiadomo mamy tutaj bardzo mięciutkie plastiki to jest
plastik tutaj na dole mamy już troszkę twardsze ale nadal uginające się pod palcem plastiki to już jest trochę gorzej jeśli
chodzi o drzwi O właśnie zupełnie twardy jeśli chodzi o schowki w tym samochodzie
to tak mamy tutaj otrzymałam taką rolę tutaj mam taki ładny napis X3 odsuwana roletka 2 Cup Holder y wejście
na i możliwość półeczka taka na telefon z możliwością ładowania indukcyjnego oczywiście
podłokietnik który niestety nie jest w żadnym stopniu regulowany jest tak jak jest dość z taką
podkładką którą można wyciągnąć ewentualnie wyrzucić Jakieś śmieci przed mamy tutaj również schowek
który jest tak dziwnie podzielony i w sumie nie wiem o co tutaj chodzi Nie
wiem czy to strefa dla kierowcy strefa dla pasażera Nie mam pojęcia i
najdziwniejsza rzecz w tym samochodzie czyli umiejscowienie gaśnicy przeciwpożarowej która pasażer sprzedają
z powodu pasażerowie na Dzień dobry kopią się właśnie w tym gaśnice można sobie oczywiście wyciągnąć tutaj ten
fotel trochę do przodu pod pod chuda i tego nie będzie tak widać ale nadal pasażerowie
na to narzekają Fotele są wygodne wygodne i fajnie trzymają na zakrętach jeśli
chodzi o miejsce nad głową No to petarda
to jest naprawdę dużo miejsca mamy tutaj okno dachowe ja nie mam dwóch metrów ale
mam metr osiemdziesiąt trzy i zobaczcie dwie ręce mi brakują więc
myślę że Zachar A mogę pionowo postawić rękę będzie lepiej widać Myślę że Zachar by tutaj na spokojnie wszedł i
na pewno nie narzekał za chwilę przyjdziemy do tyłu Zobaczymy ile niech to jest tył nie wspomniałem wcześniej że hotel był
ustawiony pode mnie bo samochodem i zobaczcie że miejsce na kolana siedzą sam ze sobą mam
naprawdę dużo więc niestety plastik więc jak ktoś będzie wyższy ode mnie No to Komfort już się zmniejsza
Ustalmy
że jeśli chodzi o mnie Ja nie mam z tym problemu miejsca na nogi na buty oczywiście też dużo myślę że spokojnie zimowe
buty Bytów lasu jest u mamy tak ładnie podświetlone jeszcze
nie regulację w tylnym oparciem więc jeśli chcemy się gdzieś bardziej pionowo nie ma z tym problemu jeśli
chce mi się położyć również możemy to zrobić to jesteś fajna sprawa że to jest tak mięciutko wszystko OBI Tesco więc o
nic twardego tutaj nie uderzany tak
jak wspomniałem siateczki z tyłu na fotelach mamy tutaj schowek czy
kieszeń na dużą butelkę w Spokojnie będzie to butelka półtora litrowa oczywiście
izofiksy chmury niestety tunel środkowy dość szeroki to sterowanie tam klimatyzacją wyjście
również gniazdko podłokietnik do
Maca folderami mieć
bardzo mięciutki wyjścia do bagażnika niestety Zapomniałem wam powiedzieć
jak wygląda sytuacja z regulacją zagłówka a jest naprawdę dobre Puść esa mi no prawie pod
sufit się podnosi więc naprawdę Wysoka osoba tutaj wszędzie może sobie ten zagłówek wyregulować
jeśli chodzi o bagażnik to x trójka oferuje nam 550 litrów pojemności zobaczymy
jak to wygląda w środku jest dość
fajnie przede wszystkim mamy dość dużo takich haczyków które jeżdżą na przykład po podłodze możemy sobie bez problemu ustawiać
do tego haczyki z jednej czy z drugiej strony zapalniczkę
jakieś
tam półeczka I co fajne dużo miejsca pod podłogą która podnoszona z teleskopem więc
bez problemu możemy Również tutaj sporo rzeczy wypakować które nie używamy na codzień a mogą nam się przydać podróże jeśli
chodzi o składanie foteli bardzo
po ręcznie
składamy fotele Volvo pociągnięciami i
robi nam się płaszczów ta podłoga w tym momencie mamy 1600 litrów pojemności BMW X3 ciekawi przede
wszystkim to co prawda nie ma to systemu w których nie miałaby konkurencja no może poza sterowanie gestami ale
BMW w niektórych przypadkach robi to po prostu lepiej na przykład wyświetlacz head-up za niecałe 4 i 500
zł jest w stanie on wyświetlacz szereg informacji a nawet służy jako menu jeśli chcemy na przykład wybrać inny utwór czy stację radiową jeśli
prowadzi nas nawigacja to na przedniej szybie zobaczymy Nie tylko ale cały fragment mapy może to rozwiązanie to
zastępstwo wirtualny kokpit które stosuje konkurencja w BMW zegary choć analogowo zastąpiono wyświetlaczami to zawsze pokazują
zestaw informacji dotyczących jazdy żadnej mapy książki telefonicznej ani niczego takiego w ustawieniach dotarliśmy
do dość ciekawej funkcji kamery nie
kamery cofania wszystkich kamer Gdzie możemy dodać sobie punkty aktywacji czy to się często znajdują się miejsce
gdzie jest wąsko gdzie potrzebujemy spojrzeć potrzebujemy
dodatkowej pary oczu którą zapewniał nam kamery wtedy mamy punkty aktywacji i ustawiliśmy sobie takie punkty aktywacji
na to Na którą jesteśmy i
zobaczymy jak to działa
jak widać na jechaliśmy do punkty aktywacji kamera włączyła się sama Warto
dodać że jest naprawdę dokładna ona się uruchamia dokładnie w tym punkcie którym ją ustawiliśmy jeszcze
później Akurat
tutaj także fajna opcja jeśli chodzi o samą kamerę cofania jak widzicie tak jakoś nie jest jakaś rewelacyjna tych kamer ale przynajmniej
dobrze sobie radzi w nocy więc coś za coś no i tych kamer mamy dość dużo też
bardzo fajna rzecz widzimy jak bardzo będę musiał otwierać czy po prostu na miejscu parkingowym uda nam się otworzyć drzwi czy
też będzie to wymagało jakieś gimnastyki
więc to jest fajne też
jest tutaj Tryb myjni jeśli mam do przejechania nie wiem od dwóch do
wyraźnych torach czy nie wiem wjeżdżamy
na serwis cokolwiek wtedy
widzimy Gdzie będą szkoła
cieszy
tym samochodem Za jedziemy gdzieś naprawdę daleko gdzie zamiast mostu będzie będą dwie klatki Proszę
bardzo udać Zauważcie że nerki BMW po prostu rosną cały czas w pierwszym zajmowały gdzieś taką
wielkość Ale
dlaczego one są też takie duże tutaj mamy aktywne wloty powietrza które w zależności od tego czy się nie będzie
potrzebował chłodzenia czy będzie zachować ciepło czy poprawić aż do Dominika czy też nie one się otwierają i zamykają podczas
jazdy tak żeby silnik pracował jak najlepiej temperaturze ale też zużywał jak najmniej paliwa OFE
iw trybie jest naprawdę bogata mamy do wyboru 4 diesel i 3 benzyny Po stronie benzyny podstawowe to
20 i o mocy 184 koni mechanicznych kolejne to 30 i o mocy 252 koni mechanik i
topowe m40i pomocy aż 360 koni mechanicznych jeśli chodzi o diesel to podstawowe to 18
d o mocy 150 koni mechanicznych później mamy 20 d o mocy 190 25d o
mocy 231 koni mechanicznych i 30 d o mocy 265 koni mechanicznych co ciekawe prawie wszystkie
silniki możemy zestawiać z automatyczną skrzynią biegów x-drak Jedynym wyjątkiem jest podstawowy silnik Diesla 18
d Gdzie w podstawie mamy manualną skrzynię biegów i niestety dostępne tylko i wyłącznie napęd na tylną oś My dostaliśmy
wersję 20 do 90 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 400 niutonometrów dostępny w zakresie 1750
2500 obrotów na minutę ten silnik pozwala naszej instrukcja rozpędzić się do setki w czasie
1 sekundy i rozpędzić maksymalnie do 210 km na godzinę deklarowane spalanie Według producenta to
5 l w mieście 47 w trasie średnio 49 ale to sprawdziłem zaraz w osobnych macie w opisie
tego filmu całość połączeniu z 67 litrowym zbiornikiem daje nam naprawdę pokaźne zasięg bo aż 1400
km BMW X3 to samochód który nastawiony jest głównie sportowe podróżowanie i właśnie taki jest Myślę
że
ludzie decydujący się na ten model właśnie tego oczekują No może wersja m40i to wyjątek ale
ona nadal jest tak aby podróżować w miarę komfortowo ja zanim to sama przyjemność jestem w stanie
powiedzieć że to jest jeden
z najlepiej prowadzących się słów tej klasy jeśli nie lepiej prowadzący się w tej klasy porównywalny z Alfą
stelvio ale wydaje
mi się że BMW prowadzi się jeszcze trochę pewnie niż alfa w
polu trzech trybów nawet w trybie sport ten samochód nie przeszkadza tym że jest bardzo twardy jest bardzo sztywny
i z naszego komfortu nici tak że musimy wybrać albo podróżujemy kompa ale leniwie albo
podróżujemy w trybie sport i i niestety wybijano kręgosłup Nie w tym samochodzie tak nie jest x trójka naprawdę świetnie
skręca To prawda na papierze ten promień skrętu wynosi około 12 do około 12 m ale
wrażenie jest takie że samochód
że nawraca w miejscu Szczególnie jak Patrząc przez pryzmat jego gabarytów
więc tutaj jest naprawdę dobrze bardzo ciężko jest zbilansować zawieszenie komfortowe z tym aby auto się idealnie prowadzi tutaj układ kierowniczy
jest naprawdę fajny nie jest tak precyzyjne jak w Alfie Romeo ale jest naprawdę fajnie skonfigurowany ten samochód
bardzo szybko reaguje na na ruchy kierownicą wiemy co się z tobą dzieje ale zawieszenie które właśnie takie komfortowe powoduje
to że przy ostrym hamowaniu przy każdym hamowaniu ten samochód dość mocno nurkuje i to jest odczuwalny nawet
dla osób które nie mają styczność i często z różnymi samochodami BMW X3 ma też dość dużo systemów
bezpieczeństwa systemów wspierających kierowcę podczas jazdy i jednym z nich jest właśnie Samochód sam utrzymuje pas ruchu sam utrzymuje odległość od innego samochodu to nie jest oczywiście już
nie jest wyjątkiem na skale motoryzacji No bo już w większości są
ale tutaj jest ten system dość zaawansowany ale nie powiem żeby działał
idealnie bo dla mnie systemu tego typu który działa Nie to taki który zobaczę
Gdzie są pasy i
będzie utrzymywał samochód
dokładnie na środku tego pasa i BMW stara się to robić ale trochę zbyt często zaczyna się od
jednego pasa do drugiego i
jeśli my się nie wystraszy my bo
jedziemy w inny samochód to
jeszcze okej bo mi tak odbije ale jeśli inny kierowcą się przed może dojść do jakiejś kolizji i
wykonaj ich niebezpieczny manewr na pewno może to nie
być takie takie
już fajne ale Plus za to że nawet na drogach gdzie z jednej strony Ale z drugiej strony mamy krawężnik On wie że to jest krawężnik tych
granic o drogi i też nie i ten sposób potrafi utrzymywać pasa takich drogę więc to jest akurat na
plus ten który mamy tutaj 2 0 diesel 190 koni to podstawowy silnik Ale
jak
najbardziej wystarczający uważam że do takich samochodów potrzeba na nic więcej 190 koni jest zupełnie
wystarczający mocą do tego aby tym samochodem podróżować i
dynamicznie bez problemu wyprzedzić ale również komfortowo i tanio
mamy 8
biegowy automat z
bardzo fajnymi łopatkami za kierownicą i
to jest oczywiście automat z klasycznym sprzęgło hydrokinetyczne ale
działa naprawdę dobrze biegi
wchodzą bardzo płynnie w ogóle No prawie że nie czujemy zmiany biegów więc
to jest duży plus
i przede wszystkim bardzo ta skrzynia ogranicza zużycie paliwa Ten samochód jest u nas od poniedziałku Mam aktualnie
w sobotę i
my mamy i jeszcze czwartą zbiornika auto
nie było tankowane A przyjechała z Warszawy więc Uwierzcie mi naprawdę bardzo przyjemnie wygląda tutaj sytuacja to spalanie okej
ten 110 konny silnik nie
jest rewelacyjnie szybki ale 8 sekund do setki No to umówmy się to jest wystarczający wystarczający czas żeby
jeździć z nami się żeby wyprzedzić każdego ale to jest idealne połączenie jeśli chodzi o to że bardzo mało zużywa paliwa względem
tego że potrafi naprawdę całkiem
szybko jeździć to to też jest zdecydowanie plusem niech to od niego wymagać czegoś do czego nie został stworzony tak w tym samochodzie
aby przyjemnie komfortowo podróżować z punktu a do punktu b i BMW 100% mam to oferuje ceny
BMW X3 zaczynają się od 170
i 800 zł to za wersję 18 d s Drive najdroższą
wersję jest z kolei m40i za ponad 320000 zł jak
ta czy v20d to wydatek przynajmniej 192 zł Ale w naszej konfiguracji
i podejrzewam że mogła kosztować około 250000 zł za
ten inteligentny kluczyk musimy dopłacić 1200 zł i wydaje mi się że dobrze że jest to opcja bo nie każdemu będę się
podobało to że ten kluczyk jest dość duży
dość ciężki w
zasadzie to że pokazuje nam tutaj takie informacje jak to czy samochód ma włączone światła czy jest zamknięty i tak dalej ile
ma zasięgu to też nie jest jakaś informacja więc fajny
gadżet ale ja
chyba go nie wybrał jeśli chodzi o cenę dodatków to na przykład za pakiet connected plac w którym znajdziemy szereg dodatkowych funkcji
jak obsługę systemu multimedialnego za pomocą gestów Czy nawigację zapłacimy ponad 15000 zł pakiet
innowacji który zawiera między innymi wyświetlacz hud systemy asystujące i adaptacyjne reflektory w kosztuje 10000
zł dla was i m-sport skórzana tapicerka w tym egzemplarzu to też dodatkowe 6000 zł popularność średniej
wielkości suv-ów wynika dobrej relacji do tego co otrzymujemy w zamian nie musimy od razu kupować
ich z piątki która zmieści będzie też dość nie poręczna żeby jeździć suvem który będzie dobrze wykonany i dobrze wykończony i Struga
sprawdzić jaki w trasie do tego otrzymujemy bardzo przyjemnie prowadzenie jest dużo komfortu a to wszystko w bardzo praktycznym
opakowaniu i pomimo tego że instrukcja weszła trochę późno na rynek bo konkurencji zdążyli powymieniać już swoje model co myślimy
że warto było czekać bo ten samochód to najlepsza ich trójka jaka wyszła do tej pory nie