Trwa ładowanie...
17-06-2013 12:31

BMW serii 4: oddzielić się od "trójki"

BMW serii 4: oddzielić się od "trójki"Źródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

BMW postanowiło rozdzielić sportowe modele od popularnych sedanów i kombi. Tym czym seria 6 jest dla „piątki”, tym seria 4 ma być dla „trójki”. Odmiany Coupe i Cabrio od tej pory będą oddzielnym modelem, choć nadal blisko spokrewnionym z serią 3. Prezentację nowego modelu bawarska marka rozpoczyna od wersji z dachem.

Stylistycznie seria 4 mocno przypomina serię 3, ale zarazem jest bardziej agresywna i sportowa. Coupe otrzymało dynamicznie prezentującą się osłonę chłodnicy i wloty powietrza za przednimi kołami. Mimo zachowania takiego samego rozstawu osi co sedan serii 3, nowe coupe jest 2,5 mm dłuższe, 15 mm szersze i aż 68,5 mm niższe. Sylwetka samochodu przypomina natomiast większą serię 6.

Seria 4 będzie dostępna w sześciu wariantach - trzech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Podstawowe modele 420i oraz 420d będą oferować 181 KM. Kolejna odmiana benzynowa, 428i to 242 KM z turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów. Najmocniejszy benzyniak w wersji 435i to już 6-cylindrowa 3-litrowa jednostka o mocy 302 KM. Gamę uzupełnią odmiany 430d (254 KM) i 435d (309 KM). Najmocniejszy diesel będzie oferowany jedynie z napędem na cztery koła, a w innych wersjach klienci będą mogli wybrać pomiędzy mocą przekazywaną na tył i napędem xDrive.

W odróżnieniu od nastawionej na komfort serii 3, nowa seria 4 ma być bardziej sportowa. Oznacza to inną charakterystykę zawieszenia, dzięki czemu nowe coupe ma lepiej trzymać się drogi i zapewnić pewniejsze prowadzenie. Dodatkowo w wersji M Sport zawieszenie będzie jeszcze bardziej usztywnione, a za dodatkową opłatą klient otrzyma adaptacyjne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami.

Lista wyposażenia będzie podobna jak w innych modelach BMW. Obok typowych już opcji jak czujniki parkowania, dwustrefowa klimatyzacja i Bluetooth, niemiecka marka oferuje też między innymi aktywny tempomat, system automatycznego parkowania, dotykowy kontroler komputera i aktywne światła, które same zadbają, aby nie oślepić innych kierowców.

sj, moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj