BMW serii 2 Coupe: większy i bardziej dynamiczny
BMW zdradza szczegóły nowej serii 2 Coupe. Wprowadzenie na rynek planowane jest na marzec 2014 r., w ofercie będzie też wersja BMW M performance - 235i Coupe.
Seria 2 Coupe posiada dwudrzwiowe nadwozie w klasycznej, trójbryłowej formie. Sportowe linie karoserii lekko opadają w stronę bagażnika, zaś najszersze miejsce nadwozia znajduje się nad tylną osią, co ma podkreślić tylnonapędową konfigurację. Styliści zdecydowali się na zastosowanie wyrazistego designu przedniego i tylnego pasa. Za indywidualizację odpowiadają pakiety Sport Line, Modern Line i M Sport.
Od poprzednika seria 2 Coupe wyróżnia się większymi rozmiarami. Długość wzrosła o 72 mm do 4 432 mm, szerokość o 26 mm do 1 774 mm, rozstaw osi o 30 mm do 2 690 mm, rozstaw kół przednich o 41 mm do 1 521 mm a tylnych o 43 mm do 1 556 mm. Przełożyło się to na większą ilość miejsca w kabinie - z przodu nad głową o 19 mm a z tyłu na nogi o 21 mm. O 20 l zwiększyła się też pojemność bagażnika (do 390 l). Tylna kanapa jest seryjnie składana i dzielona na dwie lub (opcjonalnie) trzy części. Auto zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki - współczynnik Cx wynosi teraz 0,29 (220i Coupe).
Zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne wykorzystują technologię BMW TwinPower Turbo. 220i Coupe jest pierwszym kompaktowym modelem marki napędzanym 184-konnym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 2,0. 4-cylindrowe Diesle rozwijają moce od 143 do 218 KM. Inżynierowie w szerokim zakresie zastosowali techniki i technologie Efficient Dynamics, które obejmują m. in. aktywne sterowanie przepływem powietrza wokół przednich kół i błotników, funkcję Start-Stop czy tryb ECO PRO. Od początku sprzedaży nowej wersji dostępna będzie topowa odmiana M235i, pod maską której pracuje 3-litrowy motor o mocy 326 KM.
Sportowa charakterystyka jezdna oraz komfort podróży jest zasługą tylnego napędu, wzdłużnie montowanych silników, kolumnom resorującym na wahaczach poprzecznych i ukośnych z przodu i wielowahaczowej osi tylnej. W aucie zastosowanie znalazły elektrycznie wspomagany układ kierowniczy i hamulce o podwyższonej wydajności. Na życzenie montowany będzie sportowy układ kierownicy o zmiennej sile wspomagania, układ hamulcowy M SPORT i adaptacyjne zawieszenie M z elektroniczną regulacją twardości amortyzatorów.
We wnętrzu znajdzie się kokpit nachylony w stronę kierowcy, klimatyzacja automatyczna, sterownik iDrive połączony z radiem i wyświetlaczem oraz wiele schowków, kieszeni i uchwytów na napoje. Za bezpieczeństwo odpowiada odporne na skręcanie i wysokowytrzymałe nadwozie, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywna maska silnika i specjalnie zaprojektowane strefy kontrolowanego zgniotu przedniego pasa.
Źródło: BMW
ll/moto.wp.pl