Pierwsza z nowości to silnik o pojemności 2 litrów z technologią TwinPower Turbo montowany pod maską modelu 125i. Jednostka rozwija 218 KM i 310 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić małe BMW do 100 km/h w 6,4 sekundy i maksymalnie do 245 km/h. Średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie około 6,5 l/100 km.
Drugi nowy silnik (montowany w modelu 125d) również ma cztery cylindry, pojemność skokową wynoszącą 2 litry i moc 218 KM, jednak zasilany jest olejem napędowym. Oznacza to wyższy moment obrotowy 450 Nm i niższe spalanie około 4,8 l/100 km. Diesel nie ustępuje też swojemu benzynowemu odpowiednikowi w kwestii osiągów dynamicznych: sprint do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Najbardziej oszczędna wersja w gamie - 116d EfficientDynamics Edition - napędzana jest czterocylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 1,6 l i mocy 116 KM. Dzięki aerodynamicznym nakładkom nadwozia udało się obniżyć zużycie paliwa do 3,8 l/100 km, a emisję CO2 do zaledwie 99 g/km.
Dodatkowe elementy stylistyczne nadwozia zastosowano także w modelach z nowym pakietem M Sport, jednak w tym przypadku zamierzeniem konstruktorów było podkreślenie agresywnej sylwetki BMW serii 1. Pakiet obejmuje także sportowe zawieszenie (obniżone o 10 mm) oraz 17- lub 18-calowe obręcze aluminiowe. Wewnątrz znalazły się z kolei sportowe siedzenia z alkantary oraz sportowe wstawki wykończeniowe. Nie zabrakło również plakietek z oznaczeniem M.
(źródło: mototarget.pl)
sj