BMW M6 Gran Coupe: luksus na sportowo
BMW zaprezentowało szczegóły swojego nowego 4-drzwiowego coupe - M6 Gran Coupe. Marka zapowiada, że będzie to najbardziej ekskluzywne wydanie serii "M".
Przód pojazdu jest zdominowany przez duże wloty powietrza, instalowane standardowo reflektory adaptacyjne LED i nerkową kratkę przedniego wlotu powietrza. Z boku 4-drzwiowe coupe różni się od BMW M6 Coupe dzięki tylnym drzwiom i powiększonemu o 113 m rozstawowi osi. Nisko przebiegająca linia dachu przechodzi płynnie aż do powierzchni bagażnika, a wraz z górną linią okien i zarysami drzwi oraz szybami bocznymi sięgającymi daleko w słupki C wyraźnie nadaje bryle dynamiki i sportowego charakteru.
Innymi elementami charakterystycznymi są mocno zaznaczone kształty nadkoli, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne oraz 20-calowe obręcze kół z podwójnymi ramionami. Ze zderzakiem tylnym zintegrowano wykonany z włókna węglowego dyfuzor, który otrzymał zadanie optymalizacji przepływu powietrza wzdłuż podwozia. Włókno węglowe wykorzystano również przy konstrukcji dachu. Kierowca i pasażer przedniego fotela otrzymali skórzane, sportowe siedzenia ze zintegrowanymi prowadnicami pasów bezpieczeństwa. Dzięki składanemu tylnemu oparciu w proporcji 40:60 istnieje możliwość zwiększenia przestrzeni bagażowej z 460 do 1 265 l.
Sercem samochodu jest wysokoobrotowy silnik V8 4,4 z technologią M TwinPower Turbo, który rozwija moc 560 KM i moment 680 Nm. Jednostka pozwalająca na rozpędzenie do "setki" w 4,2 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h (ograniczonej elektronicznie) posiada parę turbosprężarek twin-scroll, krzyżowy kolektor wydechowy obsługujący oba rzędy cylindrów, układ bezpośredniego wtrysku benzyny, zmienne fazy rozrządu i bezstopniowe sterowanie wałkiem rozrządu. Średnie spalanie wynosi 9,9 l/100 km. Zadanie przekazywania mocy powierzono 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic.
Technologia podwozia ma odzwierciedlać sportowy charakter pojazdu. Podobnie jak zintegrowana oś tylna, podwójne wahacze przedniej osi otrzymały specyficzną kinematykę i komponenty z kutego aluminium. Pojazd wyposażono w system dynamicznej kontroli tłumienia amortyzatorów oraz w hydraulicznie wspomaganą zębatkową przekładnię kierowniczą o zmiennym przełożeniu. Klienci do wyboru będą mieć hamulce z tarczami kompozytowymi (standard) oraz z tarczami węglowo-ceramicznymi (opcja).
Standardowe wyposażenie BMW M6 Gran Coupe obejmuje poza wspomnianymi elementami podgrzewane fotele przednie, automatycznie przyciemniane lusterka, systemy alarmowy i audio z głośnikami hi-fi, dwustrefową klimatyzację, kamerę tylną, wspomaganie parkowania, asystenta świateł drogowych i utrzymywania pasa ruchu oraz układ wspomagania widzenia nocnego.
Źródło: BMW
ll/moto.wp.pl