BMW M3 trzeciej generacji (2000 r.)
W roku 2000 BMW M3 trzeciej generacji zerwało ze stonowanym wyglądem swojego poprzednika - świadczyły o tym aluminiowa maska silnika z wysklepieniem, znacznie poszerzone nadkola, aerodynamiczna pokrywa bagażnika z krawędzią spojlera i cztery końcówki rur dwudrożnego układu wydechowego. Samochód napędzany był wolnossącym, 6-cylindrowym silnikiem rzędowym. Zupełnie nowa jednostka o pojemności 3 245 cm3 oferowała moc 343 KM oraz maksymalny moment obrotowy 365 Nm. Przyspieszenie do setki trwało 5,2 s, a od 80 do 120 km/h na czwartym biegu 5,4 s. Kilka miesięcy po premierze coupe wiosną 2001 na rynku pojawiło się Cabrio.
Interesującym pojazdem było zaprezentowane w roku 2003 BMW M3 CSL. Ten model specjalny zbudowany pod kątem niskiej masy – miał moc 360 KM i ważył 1 385 kg, co dawało obciążenie mocy wynoszące 3,85 kg/KM. Auto "odchudzono" m. in. dzięki zastosowaniu dachu z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi czy tylnej szyby z cienkiego szkła. Kuracja zapewniła przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a od 0 do 200 km/h w 16,8 s.