Trwa ładowanie...
11-10-2013 16:55

BMW i3: początek nowej ery mobilności elektrycznej?

BMW i3: początek nowej ery mobilności elektrycznej?Źródło: zdjęcie producenta
dxe1gyk
dxe1gyk

BMW prezentuje swój pierwszy model napędzany wyłącznie energią elektryczną - i3. Auto jest pierwszą na świecie konstrukcją premium zbudowaną od podstaw jako samochód elektryczny.

Design stworzono w oparciu o typowe dla marki kody stylistyczne. Obejmuje on m. in. czarny pas umieszczony na zewnątrz, płynny profil dużą powierzchnię szyb, krótkie zwisy nadwozia, zintegrowaną osłonę chłodnicy w kształcie nerki, charakterystyczny kształt reflektorów i tylnych lamp z wkomponowanym obramowaniem LED w kształcie litery "U" oraz tylne światła zintegrowane z całkowicie przeszkloną pokrywą bagażnika zaś drzwi otwierają się w przeciwnych kierunkach.

We wnętrzu projektanci postawili na przestronność, funkcjonalność oraz nowoczesny charakter. Widoczny jest podział na sekcje będący zasługą zasady warstwowej konstrukcji. Kabina posiada 4 lekkie fotele, dużą ilość materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu, tablicę przyrządów i wyświetlacz pokładowy w formie niezależnych ekranów czy dźwignię wyboru biegu w kolumnie kierownicy. Pojemność bagażnika wynosi od 260 do 1 100 litrów.

Technologia BMW eDrive obejmuje silnik elektryczny o maksymalnej mocy 170 KM i momencie 250 Nm oraz litowo-jonowy akumulator dysponujący użyteczną energią 18,8 kWh. Moc przekazywana jest do tylnych kół poprzez zintegrowaną przekładnię różnicową. Akumulator można doładować z domowego gniazdka prądu, modułu BMW i Wallbox lub publicznej stacji ładowania. Przyspieszenie do "setki" wynosi 7,2 s, prędkość maksymalna - 150 km/h a maksymalny zasięg - 300 km.

dxe1gyk

Inżynierom udało się stworzyć konstrukcję o niewielkiej masie, wynoszącej 1 195 kg. Jest to związane z szerokim zastosowaniem tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi oraz podwoziu z aluminium. W przednim zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona zaś z tyłu oś pięciowahaczową, które zostały zamocowane bezpośrednio do modułu Drive.

Do wyboru będą cztery wersje wyposażenia - Atelier, Loft, Lodge i Suite. Za łączność odpowie zainstalowana na pokładzie karta SIM, oferująca funkcje BMW TeleServices i Intelligent Emergency Call w standardzie. Opcjonalne elementy wyposażenia to m. in. układ Driving Assistant Plus z tempomatem, wyświetlacz No Passing oraz czujniki parkowania.

Źródło: BMW

ll/moto.wp.pl

dxe1gyk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dxe1gyk
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj