Początek nowej ery mobilności elektrycznej?
BMW prezentuje swój pierwszy model napędzany wyłącznie energią elektryczną - i3. Auto jest pierwszą na świecie konstrukcją premium zbudowaną od podstaw jako samochód elektryczny.
Design stworzono w oparciu o typowe dla marki kody stylistyczne. Obejmuje on m. in. czarny pas umieszczony na zewnątrz, płynny profil dużą powierzchnię szyb, krótkie zwisy nadwozia, zintegrowaną osłonę chłodnicy w kształcie nerki, charakterystyczny kształt reflektorów i tylnych lamp z wkomponowanym obramowaniem LED w kształcie litery "U" oraz tylne światła zintegrowane z całkowicie przeszkloną pokrywą bagażnika zaś drzwi otwierają się w przeciwnych kierunkach.
We wnętrzu projektanci postawili na przestronność, funkcjonalność oraz nowoczesny charakter. Widoczny jest podział na sekcje będący zasługą zasady warstwowej konstrukcji. Kabina posiada 4 lekkie fotele, dużą ilość materiałów naturalnych i pochodzących z recyklingu, tablicę przyrządów i wyświetlacz pokładowy w formie niezależnych ekranów czy dźwignię wyboru biegu w kolumnie kierownicy. Pojemność bagażnika wynosi od 260 do 1 100 litrów.
Technologia BMW eDrive obejmuje silnik elektryczny o maksymalnej mocy 170 KM i momencie 250 Nm oraz litowo-jonowy akumulator dysponujący użyteczną energią 18,8 kWh. Moc przekazywana jest do tylnych kół poprzez zintegrowaną przekładnię różnicową. Akumulator można doładować z domowego gniazdka prądu, modułu BMW i Wallbox lub publicznej stacji ładowania. Przyspieszenie do "setki" wynosi 7,2 s, prędkość maksymalna - 150 km/h a maksymalny zasięg - 300 km.