Trwa ładowanie...
11-10-2005 10:43

BMW goni Mercedesa

BMW goni Mercedesa
d1ncu47
d1ncu47

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8027/merc-a-2004-01.jpg',600,425) ) |
| --- | W ciągu pierwszych 10 miesięcy tego roku sprzedaż samochodów grupy Mercedes-Benza spadła o 3,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Sprzedaż najgroźniejszego rywala – BMW wzrosła w tym samym okresie o 8,8%.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7738/bmw1-02.jpg',600,427) ) |
| --- | Dziś obaj rywale zbliżyli się do siebie pod względem wielkości produkcji. Każdy nowy model Mercedesa konfrontowany jest z modelem tej samej kategorii sprzedawanym przez BMW i na odwrót. Nawet jednak bezpośrednio ze sobą rywalizując, obie firmy zachowują ukształtowaną przez dekady charakterystykę i z reguły zachowują wypracowane w przeszłości cechy. Mercedes sprzedaje więcej najdroższych limuzyn (klasa S). Utrzymuje też przewagę nad BMW w dziedzinie najdroższych aut sportowych. Klasie SL, czy tym bardziej SLR BMW właściwie nie ma co przeciwstawić. Produkcji modelu 850 zaniechano, a do serii 6 powrócono dopiero ubiegłej jesieni po kilkunastoletniej przerwie. Mercedes góruje również nad BMW, jeśli chodzi o sprzedaż limuzyn klasy średniej (klasa E i seria 5). Im jednak niżej poprzez segmenty, tym proporcje się odwracają. BMW lepiej radzi sobie w kategorii lżejszych roadsterów, i co ważniejsze, najpopularniejszych limuzyn klasy niższej. Seria 3 jest najsilniejszym modelem BMW, z którym nie może mierzyć
się klasa C Mercedesa. Podział ról jest więc zachowany: Mercedes jest silniejszy w droższych samochodach, BMW góruje w segmencie adresowanym do klienteli młodszej i nieco mniej zamożnej.

d1ncu47

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7738/bmw1-05.jpg',600,395) ) |
| --- | Czas zdaje się działać na korzyść BMW, bo z roku na rok bawarski producent zmniejsza dystans do rywala. W roku 2003 sprzedano zaledwie o 10% więcej aut Mercedesa i Smarta, niż BMW i Mini. Pięć lat temu ta przewaga wynosiła 43%. Michale Ganal, odpowiedzialny w zarządzie BMW za marketing zapowiedział, że jego firma w najbliższych latach będzie niezmiennie zwiększać sprzedaż, by już w roku 2008 sprzedać 1,4 milionów egzemplarzy. Osiągnięcie tego celu uczyniłoby BMW, po raz pierwszy w historii, najliczniej sprzedawaną luksusową marką samochodów na świecie. Choć ostatnio sprzedaż rosła, to wątpliwe czy samą siłą rozpędu zdoła BMW zdetronizować Mercedesa.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8027/merc-a-2004-04.jpg',600,431) ) |
| --- | Wynik dalszej rywalizacji zależy w największym stopniu od powodzenia najmniejszych modeli obu marek: Mercedesa klasy A i BMW serii 1. Najmniejszy, „baby Benz” trafił do salonów dealerskich w połowie września, a jego powierzchowność zapowiada, że auto może się cieszyć większym powodzeniem od poprzedniej generacji klasy A. Sukces klasy A nad serią 1 jest właściwie jedyną szansa Mercedesa na utrzymanie supremacji w klasie producentów aut luksusowych.

d1ncu47
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ncu47
Więcej tematów