Klasyka i nowoczesność
Zaprezentowany podczas Concorso d'Eleganza Villa d'Este motocykl jest typowym roadsterem BMW z dwucylindrowym silnikiem przeciwsobnym, jednostronnym wahaczem z wałem napędowym i lekką, rurową ramą przestrzenną. Silnik ma tu pojemność 1170 ccm, rozwija 92 kW/125 KM przy 7750 obr./min oraz 125 Nm/6500 obr./min. Silnik jest nie tylko napędem, to również centralny punkt wizualny BMW Concept Roadstera, który dzięki kompaktowym proporcjom – niskim przód i wysoki tył – robi dynamiczne wrażenie nawet gdy stoi.
Lampa główna motocykla Concept Roadster to nowoczesna, dynamiczna interpretacja klasycznej okrągłej lampy, choć technologicznie – dzięki zastosowaniu w pełni diodowego oświetlenia LED – to nowoczesne źródło światła. Cała tylna część posiada lśniące powierzchnie z aluminium, z zaprojektowanymi jako industrialnie nagie strukturami szkieletu.
Nie mniejsze znaczenie mają elementy osłonowe i aerodynamiczne, których formy wzbudzają grę światła i cieni z klasycznymi barwami motocykli tej marki.