Mistrzostwa Moto GP są rywalizacją motocykli klas 125, 250 oraz królewskich maszyn o pojemności 1000 ccm. Gdyby porównać motory z największymi silnikami do świata motoryzacji stojącej na czterech kołach, trzeba by było wskazać na bolidy Formuły 1.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9384/bmw-safetycar-4-b.jpeg',550,378) ) |
| --- | Najmocniejsze motocykle rozwijają około 200 KM, co pozwala im pędzić grubo ponad 300 km/h. Z kolei na zakrętach idealnie trzymają się nawierzchni, dzięki przyczepnym oponom. Żeby rywalizacja przebiegała możliwie bezpiecznie, regulamin zakłada przeprowadzenie okrążenia zapoznawczego, podczas którego stawka podąża za samochodem sędziowskim - tzw. Safety Carem.
ZAPRASZAMY DO GALERII Z TARGÓW AMI 2006
Mimo doskonałego kunsztu, zawodnicy nie jeżdżą bezbłędnie, co nieraz skutkuje mniej lub bardziej poważnymi upadkami. W przypadku gdy kolizja okazuje się poważna, a do usunięcia skutków jest potrzebna dłuższa chwila, na tor również wyrusza Safety Car, prowadząc za sobą zawodników. Na mocy kontraktu podpisanego przez organizatora zawodów z firmą BMW ustalono, że przez najbliższe lata Safety Carami będą pojazdy bawarskiego koncernu. Kibice rzadko mają możliwość przyjrzenia się tym ciekawym samochodom, ponieważ po krótkiej wizycie na torze zazwyczaj zjeżdżają do boksów. Tegoroczne targi AMI dają szansę stanięcia oko w oko z imponującym BMW 645, które otwiera motocyklową stawkę.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9384/bmw-safetycar-5-b.jpeg',550,412) ) |
| --- | "Szóstka" już w fabrycznej specyfikacji jest niemal wyczynowym samochodem, więc zakres przeprowadzonych modyfikacji nie był duży. We wnętrzu uwagę przykuwa przede wszystkim rozbudowana klatka bezpieczeństwa, gwarantująca bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. Mimo że podczas relacji z zawodów trudno odnieść wrażenie, że samochód porusza się dynamicznie, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Złudzenie jest zasługą motocykli, przemieszczających się po torze o wiele dynamiczniej od białego BMW. Skryty pod długą maską, potężny silnik współpracuje z półautomatyczną skrzynią biegów SMG. Niestety większość zwiedzających nie będzie miała szansy usłyszeć basowego pomruku widlastej jednostki. Nieodzownym atrybutem samochodu bezpieczeństwa jest oczywiście sygnał świetlny na dachu, którego nie zabrakło także w BMW.