Mistrz oszczÄdnoĆci
Jeszcze w latach 90., maĆo kto kojarzyĆ marki premium z oszczÄdnoĆciÄ . W samochodach ze ĆmigĆem na masce lub czterema koĆami, dominowaĆy potÄĆŒne silniki benzynowe cechujÄ ce siÄ ogromnym apetytem na paliwo. O niewielkich dieslach nikt wĂłwczas nie myĆlaĆ. DziĆ ta sytuacja ulegĆa drastycznej zmianie. W mniejszych Mercedesach pojawiajÄ siÄ turbodoĆadowane motory o pojemnoĆci 1,6 litra, natomiast dwulitrowe diesle BMW pozwalajÄ poczyniÄ zauwaĆŒalne oszczÄdnoĆci przy dystrybutorze. Na wĆasnej skĂłrze przekonaliĆmy o moĆŒliwoĆciach najnowszego wcielenia trĂłjki oznaczonej symbolem 320d.
BMW serii 3 jest dojrzaĆym samochodem dajÄ cym mnĂłstwo radoĆci na co dzieĆ. Stosunkowo przestronne wnÄtrze i bardzo wysoka jakoĆÄ, zauwaĆŒalnie podnosi komfort dĆugich podrĂłĆŒy. EfficientDynamics stanowi dobrÄ propozycjÄ dla zwolennikĂłw oszczÄdnoĆci, przy zachowaniu odpowiedniej dynamiki. Za prezentowany egzemplarz w bazowej specyfikacji przyjdzie nam zapĆaciÄ niecaĆe 148 tysiÄcy zĆotych. DoposaĆŒenie w kilka elektronicznych gadĆŒetĂłw podniesie cenÄ o 20-30 tysiÄcy. Co ciekawe, mocniejszy i nieco szybszy wariant 184-konny kupimy za tÄ samÄ kwotÄ, wiÄc jeĆli nie zaleĆŒy nam na obniĆŒeniu emisji CO2 i trochÄ niĆŒszym zuĆŒyciu paliwa, lepiej zdecydowaÄ siÄ na mocniejszÄ trĂłjkÄ.