Trzy rzeczy, które musisz poprawić po wymianie
Właściwie zasadą jest, że po wizycie w warsztacie kierowca zmuszony jest samodzielnie dopracować pewne elementy. Pierwszym z nich jest ciśnienie w oponach — najlepiej sprawdzić je zaraz po ich wymianie. Niewielu mechaników upewnia się, by opony były napompowane do wartości sugerowanej przez producenta. Nawet jeśli poprosimy o konkretne ciśnienie, to nie mamy gwarancji, że nasza prośba nie została zignorowana. Kolejną kwestią jest dokręcenie śrub. Tutaj sytuacja jest bardziej złożona: śruby mogą być przykręcone zbyt mocno lub z biegiem czasu mogą się poluzować. Dlatego warto obserwować, czy mechanik używa klucza dynamometrycznego. W przeciwnym razie możemy spodziewać się konieczności poprawy. Ostatni element to wyważenie kół. Jeśli opony były przechowywane bez felg w trakcie zimy, niezbędne może być ich ponowne wyważenie po przejechaniu kilkuset kilometrów.