Dbaj o ciśnienie
Jak pokazują badania prowadzone przez producentów ogumienia, zdecydowana większość Polaków jeździ ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach. To powoduje, że podczas jazdy ogumienie odkształca się bardziej niż przewidział producent. Prowadzi to do zbytniego nagrzewania się - szczególnie przy jeździe z wyższymi prędkościami - oraz nadmiernej pracy szkieletu opony. Może to skutkować przerwaniem tekstylnego kordu czy separacją bieżnika. Dodatkowo niewłaściwe ciśnienie może zmniejszać zwrotność auta i wydłużać drogę hamowania.
Jak we właściwy sposób sprawdzić ciśnienie? Przede wszystkim trzeba to zrobić na zimnych oponach, czyli po dłuższym postoju auta lub po przejechaniu niewielkiego dystansu. W przeciwnym wypadku opona nagrzeje się, a ciśnienie wewnątrz opony wzrośnie ze względu na rozprężenie się powietrza. Kontroli ciśnienia w oponach wystarczy dokonać raz w miesiącu. Warto przy tym pamiętać o oponie zapasowej. Nienapompowana do niczego się nam nie przyda. Wartości właściwego ciśnienia znajdziemy na nalepce umieszczanej zwykle na progu drzwi kierowcy lub pod klapką wlewu paliwa.