Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził ostatnio test bezpieczeństwa małych kabrioletów segmentu B i opublikował wyniki w magazynie "Motor Welt". Testy weryfikujące zabezpieczenie pasażerów w sytuacji wywrócenia auta zostały przeprowadzone w kooperacji z następującymi klubami: RACC (Hiszpania), RACE (Hiszpania), Motormannen (Szwecja), OAMTC (Austria), TCB (Belgia).
W teście tym Peugeot 207CC osiągnął najlepszy wynik, potwierdzając wysiłek i atencję marki skupione na bezpieczeństwie użytkowników tego typu samochodów. W efekcie 207 CC łączy wyjątkową sztywność struktury dla tego typu samochodu z wyposażeniem niespotykanym na tym poziomie gamy takim jak dwa pałąki pirotechniczne połączone z czujnikiem dachowania (kąt i szybkość obrotu), wyzwalane automatycznie jak tylko samochód zaczyna dachowanie; rozwinięcie następuje w ciągu 175 milisekund (mniej niż mrugnięcie okiem) na wysokość 200 mm. W ten sposób pasażerowie samochodu pozostają chronieni przez skuteczny system będący zwykle wyposażeniem kabrioletów wyższej gamy.
Bezpieczeństwo aktywne zapewnia wyposażenie wysokiego poziomu seryjne lub w opcji: system ESP zintegrowany z funkcją ABS-u oraz z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania i wspomaganie nagłego hamowania.
Tak więc ponownie podkreślone zostały osiągnięcia marki Peugeot na wszystkich poziomach gamy, jak również duży sukces marki w dziedzinie coupe-kabrioletów.
A zatem w zakresie bezpieczeństwa dobry wynik 207CC w teście ADAC należy dodać do siedmiu modeli gamy, które otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek w bardzo wymagającym teście Euro NCAP: Peugeot 207, 207CC, 1007, 308, 407, 407 Coupe oraz 807.
Jeśli chodzi o sukces handlowy konceptu coupe-kabrioletu, Peugeot zainicjował go bardzo wcześnie legendarnym Peugeot 402 i 602 Eclipse w latach 30-tych i spopularyzował na poziomie sprzedaży nigdy do tej pory nieosiągniętym, gdyż Peugeot sprzedał w swojej historii 622 827 samochodów CC, co czyni markę niekwestionowanym światowym liderem coupe-kabrioletów.
Źródło: Samar.pl