Bentley Mulsanne - najbardziej luksusowa limuzyna świata?
Najnowsza limuzyna Bentleya ma szansę na to, by być kwintesencją luksusu w świecie motoryzacji. Firma właśnie przedstawiła trzy odmiany modelu; Mulsanne, Speed i Extended, ale mimo takiej gamy, jest duża szansa, że większość z nas nigdy tego samochodu nie zobaczy "na żywo". Firma z Crewe zaplanowała bowiem produkcję jedynie 1000 sztuk modelu rocznie. Jego ceny rozpoczynają się od 300 tys. dolarów.
Bentley Mulsanne
Firma właśnie przedstawiła trzy odmiany modelu: Mulsanne, Speed i Extended, ale mimo takiej gamy jest duża szansa, że większość z nas nigdy tego samochodu nie zobaczy "na żywo". Firma z Crewe zaplanowała bowiem produkcję jedynie 1000 sztuk modelu rocznie. Jego ceny rozpoczynają się od 300 tys. dolarów, a światowa premiera modelu odbędzie się podczas najbliższych targów w Genewie.
BC
Bentley Mulsanne
Jednostkę spięto z ośmiobiegowym automatem ZF, przekazującym napęd na koła tylnej osi. Auto do pierwszych 100 km/h przyspiesza w 5,1 sek., natomiast maksymalną prędkość ustalono na 296 km/h. Widlasta ósemka Bentleya jest wyposażona m.in. w system częściowego odłączania cylindrów, pozwalający na redukcję zużycia paliwa i emsji CO2.
Bentley Mulsanne
Na wykonanej z połączenia drewna, skóry i metalu tablicy przyrządów zagościł 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji 10-calowe tablety z systemem Android. Auto wyposażone jest w system łączności 4G, a high-endowy sprzęt audio firmy Naim zapewnia maksimum dźwiękowych doznań dzięki 20 głośnikom o łącznej mocy 2200 Wat.
Bentley Mulsanne
Standardowo są to drewno orzechowca, skóra, metal i szkło. Producent zadbał o to, aby właściciel samochodu miał minimalny kontakt z tworzywami sztucznymi. Skrojenie i uszycie oraz montaż skórzanej tapicerki auta zajmuje 150 godzin. Większość prac wykonywanych jest ręcznie. Klienci mogą wybierać z palety 24 standardowych barw wnętrza lub zamówić je w indywidualnym projekcie.
Bentley Mulsanne
W aucie o zwiększonym o 25 cm rozstawie osi, podróżni z tyłu mają dokładnie tyle samo więcej miejsca na nogi. Fotele wyposażono w elektrycznie sterowane podnóżki, pozwalające jeszcze wygodniej podróżować limuzyną. Oba fotele, wzorowane na rozwiązaniach stosowanych w lotnictwie, można rozłożyć, tworząc wygodne miejsca do wypoczynku w czasie jazdy.
Bentley Mulsanne
W obecnych konstrukcjach ten element jest wykonywany z tworzywa, aby umożliwić bezproblemowe przejście sygnału z kluczyka do odbiornika. Ale w Mulsanne nie może przecież być plastikowych uchwytów! Aby więc system mógł zadziałać, wnęki metalowych klamek są chromowane, a od wewnętrznej strony uchwytu wykonane jest okienko z plastikową szybą. Chromowa powłoka pełni rolę lustra odbijającego sygnał z nadajnika, który następnie przez owo okienko dostaje się do odbiornika, by uruchomić mechanizm zamka.
Bentley Mulsanne
Auto będzie niemal metr dłuższe od standardowej odmiany modelu, bezpośrednio konkurując o klientów w Mercedesem Maybachem Pullman. Według wstępnych informacji, firma ma już 12 zamówień na taką wersję limuzyny.
Produkcją aut zajmuje się zakład w brytyjskim Crewe, gdzie wytworzenie każdego egzemplarza przez dedykowaną grupę pracowników zajmie 400 godzin pracy. Dla porównania, standardowy czas produkcji popularnego modelu samochodu średniej klasy to 17-18 godzin.