Bentley Mulsanne - najbardziej luksusowa limuzyna świata?

Najnowsza limuzyna Bentleya ma szansę na to, by być kwintesencją luksusu w świecie motoryzacji. Firma właśnie przedstawiła trzy odmiany modelu; Mulsanne, Speed i Extended, ale mimo takiej gamy, jest duża szansa, że większość z nas nigdy tego samochodu nie zobaczy "na żywo". Firma z Crewe zaplanowała bowiem produkcję jedynie 1000 sztuk modelu rocznie. Jego ceny rozpoczynają się od 300 tys. dolarów.

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

Firma właśnie przedstawiła trzy odmiany modelu: Mulsanne, Speed i Extended, ale mimo takiej gamy jest duża szansa, że większość z nas nigdy tego samochodu nie zobaczy "na żywo". Firma z Crewe zaplanowała bowiem produkcję jedynie 1000 sztuk modelu rocznie. Jego ceny rozpoczynają się od 300 tys. dolarów, a światowa premiera modelu odbędzie się podczas najbliższych targów w Genewie.

BC

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

Jednostkę spięto z ośmiobiegowym automatem ZF, przekazującym napęd na koła tylnej osi. Auto do pierwszych 100 km/h przyspiesza w 5,1 sek., natomiast maksymalną prędkość ustalono na 296 km/h. Widlasta ósemka Bentleya jest wyposażona m.in. w system częściowego odłączania cylindrów, pozwalający na redukcję zużycia paliwa i emsji CO2.

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

Na wykonanej z połączenia drewna, skóry i metalu tablicy przyrządów zagościł 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment. Pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji 10-calowe tablety z systemem Android. Auto wyposażone jest w system łączności 4G, a high-endowy sprzęt audio firmy Naim zapewnia maksimum dźwiękowych doznań dzięki 20 głośnikom o łącznej mocy 2200 Wat.

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

Standardowo są to drewno orzechowca, skóra, metal i szkło. Producent zadbał o to, aby właściciel samochodu miał minimalny kontakt z tworzywami sztucznymi. Skrojenie i uszycie oraz montaż skórzanej tapicerki auta zajmuje 150 godzin. Większość prac wykonywanych jest ręcznie. Klienci mogą wybierać z palety 24 standardowych barw wnętrza lub zamówić je w indywidualnym projekcie.

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

W aucie o zwiększonym o 25 cm rozstawie osi, podróżni z tyłu mają dokładnie tyle samo więcej miejsca na nogi. Fotele wyposażono w elektrycznie sterowane podnóżki, pozwalające jeszcze wygodniej podróżować limuzyną. Oba fotele, wzorowane na rozwiązaniach stosowanych w lotnictwie, można rozłożyć, tworząc wygodne miejsca do wypoczynku w czasie jazdy.

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

W obecnych konstrukcjach ten element jest wykonywany z tworzywa, aby umożliwić bezproblemowe przejście sygnału z kluczyka do odbiornika. Ale w Mulsanne nie może przecież być plastikowych uchwytów! Aby więc system mógł zadziałać, wnęki metalowych klamek są chromowane, a od wewnętrznej strony uchwytu wykonane jest okienko z plastikową szybą. Chromowa powłoka pełni rolę lustra odbijającego sygnał z nadajnika, który następnie przez owo okienko dostaje się do odbiornika, by uruchomić mechanizm zamka.

/ 7Bentley Mulsanne

Obraz
© zdjęcie producenta

Auto będzie niemal metr dłuższe od standardowej odmiany modelu, bezpośrednio konkurując o klientów w Mercedesem Maybachem Pullman. Według wstępnych informacji, firma ma już 12 zamówień na taką wersję limuzyny.

Produkcją aut zajmuje się zakład w brytyjskim Crewe, gdzie wytworzenie każdego egzemplarza przez dedykowaną grupę pracowników zajmie 400 godzin pracy. Dla porównania, standardowy czas produkcji popularnego modelu samochodu średniej klasy to 17-18 godzin.

Wybrane dla Ciebie
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji