Citroen Xsara
Kolejnym przedstawicielem kompaktowej społeczności, mogącym sprostać wymaganiom oszczędnego kierowcy, jest Citroen Xsara. Francuski przedstawiciel segmentu C w wersji po liftingu, oferowany był od 2000 roku w trzech odmianach nadwoziowych. Trzy i pięciodrzwiowy hatchback stanowiący trzon sprzedaży współdzielił katalog z przestronnym kombi. Wewnątrz Xsary panuje typowy francuski styl i porządek, wyróżniający się ergonomicznym miejscem pracy kierowcy i przemyślanymi schowkami. Przyzwoitej jakości tworzywa sztuczne tylko w mocno zużytych egzemplarzach wydają z siebie niepożądane odgłosy na poprzecznych nierównościach.
W temacie jednostek napędowych popularny model Citroena śmiało może rywalizować ze wspomnianym VW Golfem IV, dając ogromny wybór. Po wykluczeniu wyeksploatowanych, wysokoprężnych odmian, pozostają nam benzyniaki znane z innych samochodów koncernu. Niemniej, w przypadku Xsary najciekawiej prezentują się silniki 1.6, 1.8 i 2.0 wydobywające z siebie odpowiednio 88-109, 90-110 i 137-167 KM. Jeśli uda nam się znaleźć egzemplarz w przyzwoitej kondycji, nie będziemy mieli żadnych problemów - z korozją włącznie.
Spośród diesli najmniejsze koszty eksploatacyjne zapewni wolnossący 1.9 SDI o mocy 68 KM. Porównywalne osiągi zagwarantuje najsłabszy godny uwagi silnik benzynowy 1.2 (54-64 KM) nadający się wyłącznie do miasta. Jeśli planujemy dalsze wyprawy z obciążeniem, warto zainteresować się jednostką 1.4 legitymującą się w zależności od wersji mocą 60, 68, 75 lub 101 KM. Koszt wymiany kompletnego rozrządu oscyluje wokół 300 złotych, a cena kompletnego sprzęgła wynosi ok. 350 zł..
Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!Duży wybór akumulatorów w niskich cenach na Allegro. Wybierz najkorzystniejszą ofertę!