Volkswagen Polo IV 1.4
| [
]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | W ofercie VW Polo IV występowały benzyniaki z wtryskami pośrednim i bezpośrednim. Tych drugich nie polecamy do zasilania gazem – jak na razie nie spotkaliśmy się z instalacją LPG, która gwarantowałaby duże oszczędności i nie sprawiałaby problemów eksploatacyjnych. Tak jak w przypadku Seata Ibizy i Skody Fabii, do „gazu” polecamy motor 1.4/80 KM.
Polecana instalacja LPG - Zenit Pro: proponujemy montaż instalacji firmy Auto Gas Centrum – w praktyce dobrze sprawdza się listwa wtryskowa Hana i parownik Gurtner.
PODSUMOWANIE - W autach z małymi silnikami popularność instalacji gazowych nie jest zbyt duża. Trzeba jednak przyznać, że prosty technicznie samochód klasy B wyposażony w instalację LPG może być naprawdę tanim środkiem transportu. Oczywiście, po 100-150 tys. km w niektórych przypadkach mogą wystąpić negatywne skutki pracy na gazie, np. uszkodzenie zaworów czy uszczelki pod głowicą.
W międzyczasie trzeba będzie prawdopodobnie wymienić parownik i przynajmniej dwa razy wtryskiwacze LPG oraz częściej jeździć na przeglądy. Wszystko to podniesie koszty przejechania 100 tys. km o blisko 3 tys. zł, a trzeba jeszcze doliczyć cenę instalacji LPG. Jednak oszczędności na paliwie po takim przebiegu to około 14 tys. zł – w sumie będziemy więc do przodu o mniej więcej 9 tys. zł. Niestety, trzeba się liczyć z możliwością wystąpienia dodatkowych problemów z napędem.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Światła do jazdy dziennej - Czyli sposób na przepalające się żarówki
tb/