Fiat Punto
Następną iście miejską propozycją na studencką kieszeń jest Fiat Punto pierwszej generacji. Ten następca sławetnego, kanciastego Uno zadebiutował w 1993 roku, by odejść z oficjalnej oferty w 1999. Obłe linie trzy- lub pięciodrzwiowego nadwozia (trafiają się także unikatowe wersje cabrio), wprowadziły włoski koncern w nową erę designu. Wnętrze, jak przystało na auto segmentu B, zmieści w kompromisowym ustawieniu przednich foteli cztery osoby. Tuż za nimi zlokalizowano 275-litrową przestrzeń na materiały dydaktyczne lub imprezowy ekwipunek.
W przypadku Punto I, Fiat nie zawodzi w kwestii bogatej palety jednostek napędowych. Amatorzy diesli muszą nastawić się na spore wydatki związane z reanimacją wyeksploatowanych silników (1,7 l). O wiele tańsza eksploatacja czeka nas z jednostką benzynową pod maską. Podstawowy 54-konny 1,1 podobnie jak odrobinę mocniejszy 1,2 60 KM, sprawdzą się tylko w miejskiej dżungli. By bez strachu opuszczać teren zabudowany, powinniśmy poszukać mocniejszej odmiany silnika 1,2 o mocy 73-86 KM lub 1,6 88 KM.