Ford Focus II Kombi
Większość emerytowanych Polaków, wbrew logice, z radością kupuje kompaktowe kombi, na dodatek z silnikiem wysokoprężnym. Cóż, pozorne oszczędności przy dystrybutorze są wystarczającym argumentem za samochodami pokroju Forda Focusa II kombi. Zaprezentowany w 2004 roku reprezentant segmentu C z Kolonii urzeka nie tylko nienaganną trakcją, będącą zasługą wielowahaczowego zawieszenia osi tylnej. Również obszerna kabina praktycznej odmiany z 503-litrowym bagażnikiem zasługuje na słowa uznania. Foremny bagażnik pomieści cały narzędziowy dobytek działkowca.
Silniki benzynowe autorstwa Forda z zasady nie lubią instalacji LPG, wykluczając bezproblemowe oszczędzanie. Najmniejszy godzien polecenia agregat generuje 100-115 KM, silnik 1,8 rozwija 125 KM, zaś topowy 2,0 adekwatne 145 KM. Paleta wysokoprężnych czterocylindrowców w większości pochodzi z koncernu PSA. 1,6 TDCI (HDI) wytwarza 90-109 KM, największy 2,0 136 KM. Jedyny udany diesel Forda ostatnich dekad 1,8 TDCI legitymuje się mocą 115 KM.