Audi sprzedało w 2012 r. blisko 1,5 mln aut
Wyniki te sprawiły, że Audi osiągnęło drugi pod względem wielkości wzrost sprzedaży w swojej historii. Szczególnie dużą dynamikę zanotowano w USA (wzrost o 18,5 proc.), Rosji (wzrost o 44,1 proc.), Chinach (wzrost o 29,6 proc.), Indiach (wzrost o 63,4 proc.) oraz na Dalekim Wschodzie (wzrost o 28,1 proc.).
Hitem sprzedażowym okazał się model Q3 - tylko w Europie znalazł on 78 700 nabywców. Dużym powodzeniem na Starym Kontynencie cieszyły się Audi A6 - sprzedano 63 100 takich aut, szczególnie w wersji kombi. Łącznie w Europie na zakup Audi zdecydowało się niemal 739 000 klientów, co oznacza wzrost o 1,8 proc. - jest to wynik bardzo dobry, biorąc pod uwagę stan gospodarki.
Wzrosty miały miejsce w Niemczech (3,6 proc.), Wielkiej Brytanii (7,2 proc.), Francji (0,3 proc.) zaś spore spadki we Włoszech (-17 proc.) i Hiszpanii (-11,7 proc.). Producent nie podaje wyników z innych rynków europejskich.
Bestsellerem na rynku Chińskim był model Audi A6 L, produkowany w Changchun (ponad 130 000 egzemplarzy). Powodzeniem cieszył się również Q5 (93 300 sztuk). Audi zdobywa też mniejsze rynki, np. południowokoreański (wzrost o 46 proc. do 15 100 sztuk) turecki (wzrost do 17,7 proc. do 14 487 sztuk) czy RPA (wzrost o 15,5 proc. do 16 771 sztuk).
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl