Trwa ładowanie...
21-05-2013 10:51

Audi S3: szybki kompakt

Audi S3: szybki kompaktŹródło: zdjęcie producenta
d3xvvwh
d3xvvwh

Moc 300 KM, moment 380 Nm, przyspieszenie do "setki" w 4,8 s - takimi parametrami pochwalić się może trzecia generacja Audi S3.

Silnik 2,0 TFSI skonstruowano od podstaw i wykorzystano w nim zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak podwójny wtrysk, system zmiennych faz rozrządu czy system zarządzania temperaturą. Warto dodać, że dynamice samochodu towarzyszy też ekonomia - odmiana z automatyczną skrzynią biegów zużywa 6,9 l/100 km zaś z manualną - 7 l/100 km. W porównaniu do poprzednika nowe Audi S3 spala o 1,5 l paliwa mniej. W przekładniach niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia.

Pojazd spontanicznie i precyzyjnie reaguje na sygnały płynące z układu kierowniczego - stabilnie pokonuje różnego rodzaju zakręty przy dużej prędkości, nawet przy minimalnych ruchach kierownicy. Jest to zasługa głównie sportowego podwozia, zaawansowanego technicznie zawieszenia oraz progresywnego układu kierowniczego. Drążek kierownicy jest tak spasowany z zębatą przekładnią, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy - dzięki temu przy wyższych prędkościach progresywny układ kierowniczy działa precyzyjnie.

Kierowca do swojej dyspozycji będzie miał system wyboru dynamiki jazdy, który kontroluje charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń opcjonalnej skrzyni automatycznej oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Dzięki wciśnięciu odpowiedniego przycisku można uruchomić tryb comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia reguluje z kolei pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych.

d3xvvwh

W porównaniu z poprzednią wersją redukcji o 60 kg uległa masa pojazdu - karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika - z aluminium. Dynamikę podkreśla wygląd - nisko schodząca maska, charakterystyczna linia tornado przebiegająca poniżej okien oraz maksymalnie pochylone słupki C wydłużają optycznie sylwetkę samochodu, którego rozmiary to 4 254 / 1 777 / 1 401 mm. Projektanci zdecydowali się też na osłonę chłodnicy z obramowaniem pokrytym chromem oraz potężne wloty powietrza po bokach nowego zderzaka. Za oświetlenie odpowiadają reflektory ksenonowe oraz diodowe.

Wnętrze utrzymano w czerni. Podziałki zegarów są szare, a wskazówki białe, natomiast na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. Standardowo montowany jest system informacji kierowcy z kolorowym monitorem, natomiast do wyposażenia opcjonalnego zalicza się wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą, siedzenia sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami oraz system infotainment.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj