Audi S3: szybki kompakt
Moc 300 KM, moment 380 Nm, przyspieszenie do "setki" w 4,8 s - takimi parametrami pochwalić się może trzecia generacja Audi S3.
Silnik 2,0 TFSI skonstruowano od podstaw i wykorzystano w nim zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak podwójny wtrysk, system zmiennych faz rozrządu czy system zarządzania temperaturą. Warto dodać, że dynamice samochodu towarzyszy też ekonomia - odmiana z automatyczną skrzynią biegów zużywa 6,9 l/100 km zaś z manualną - 7 l/100 km. W porównaniu do poprzednika nowe Audi S3 spala o 1,5 l paliwa mniej. W przekładniach niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia.
Pojazd spontanicznie i precyzyjnie reaguje na sygnały płynące z układu kierowniczego - stabilnie pokonuje różnego rodzaju zakręty przy dużej prędkości, nawet przy minimalnych ruchach kierownicy. Jest to zasługa głównie sportowego podwozia, zaawansowanego technicznie zawieszenia oraz progresywnego układu kierowniczego. Drążek kierownicy jest tak spasowany z zębatą przekładnią, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy - dzięki temu przy wyższych prędkościach progresywny układ kierowniczy działa precyzyjnie.
Kierowca do swojej dyspozycji będzie miał system wyboru dynamiki jazdy, który kontroluje charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń opcjonalnej skrzyni automatycznej oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Dzięki wciśnięciu odpowiedniego przycisku można uruchomić tryb comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia reguluje z kolei pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych.
W porównaniu z poprzednią wersją redukcji o 60 kg uległa masa pojazdu - karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika - z aluminium. Dynamikę podkreśla wygląd - nisko schodząca maska, charakterystyczna linia tornado przebiegająca poniżej okien oraz maksymalnie pochylone słupki C wydłużają optycznie sylwetkę samochodu, którego rozmiary to 4 254 / 1 777 / 1 401 mm. Projektanci zdecydowali się też na osłonę chłodnicy z obramowaniem pokrytym chromem oraz potężne wloty powietrza po bokach nowego zderzaka. Za oświetlenie odpowiadają reflektory ksenonowe oraz diodowe.
Wnętrze utrzymano w czerni. Podziałki zegarów są szare, a wskazówki białe, natomiast na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. Standardowo montowany jest system informacji kierowcy z kolorowym monitorem, natomiast do wyposażenia opcjonalnego zalicza się wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą, siedzenia sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami oraz system infotainment.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl