Audi RS 7 Sportback debiutuje na targach w USA
Podczas targów w Detroit zaprezentowano Audi RS 7 Sportback. Samochód kryje w sobie silnik 4,0 TFSI generujący 560 KM. Auto do "setki" rozpędza się w zaledwie 3,9 s.
Na życzenie klient będzie mógł zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej, która w tym wypadku wynosi 305 km/h. Pomimo takich osiągów średnie zużycie paliwa przez pięciodrzwiowe coupe wynosi 9,8 l/100 km zaś pomiędzy 1 750 a 5 500 obr./min dostępny jest stały moment 700 Nm. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, produkujące do 1,2 bara względnego ciśnienia doładowania, osadzono wraz z ich chłodnicą w wewnętrznym kącie pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów.
Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem jest system cylinder on demand, dzięki któremu przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów 2, 3, 5 i 8 cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, w którym kierowca ponownie energicznie doda gazu.
Seryjne wyposażenie obejmuje 8-stopniową przekładnię automatyczną tiptronic, której pracę można zaprogramować pomiędzy trybami D i S lub przełączając biegi za pomocą manetek przy kierownicy. Auto posiada również stały napęd na 4 koła, 20 lub 21-calowe felgi czy system stabilizacji toru jazdy. Karoseria RS 7 Sportback składa się w ok. 20 proc. z aluminium i zawiera wiele części wykonanych z wytrzymałych stopów stali.
Charakter pojazdu budują sportowe detale - zderzak o wyrazistym konturze, polerowane na wysoki połysk przednie wloty powietrza o strukturze plastra miodu i elementy karoserii z aluminium. Z tyłu uwagę przykuwa dyfuzor i dwie eliptyczne końcówki rur wydechowych. We wnętrzu znajduję się okrągłe zegary z czarnym tłem, białymi podziałkami i czerwonymi wskazówkami. Na obrotomierzu umieszczono trójwymiarowy emblemat RS 7. Bagażnik z kolei ma pojemność od 535 do 1 390 l.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl