Audi RS 6 Avant: mocno i użytkowo
Audi przedstawiło szczegóły swojego nowego modelu - RS 6 Avant. Samochód ma być połączeniem wysokiej mocy (560 KM) z codziennymi walorami użytkowymi.
Karoserię RS 6 Avant wykonano w 20 proc. z aluminium. Dzięki lekkiej konstrukcji waży on niemal 100 kg mniej niż jego poprzednik. Projektanci użyli wielu stylizowanych na matowe aluminim i błyszczących elementów ozdobnych, czarnych osłon oraz poszerzonych progów i wnęk kół. Sportowego charakteru dodają relingi RS na brzegach dachu, dyfuzor i dwie końcówki rur układu wydechowego, które opcjonalnie mogą być wyposażone w czarne nakładki. Producent przewidział 2 pakiety stylistyczne - Aluminium matt i Carbon.
We wnętrzu dominuje czerń, podziałki wskaźników na tablicy rozdzielczej są białe, a wskazówki czerwone. Nie zabrakło elementów ozdobnych w kolorze aluminium i lakieru fortepianowego, podświetlanych listw progowych oraz charakterystycznej dla stylistyki RS sportowej, skórzanej kierownicy o trzech ramionach i ze spłaszczeniem u dołu. Pokryte kombinacją alcantary i skóry fotele posiadają wyprofilowane boki i zintegrowane zagłówki, zaś środkowe części siedzisk zdobią specjalne romby.
Na wyposażeniu Audi RS 6 Avant znajdziemy reflektory ksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej, diodowe światła tylne, automatyczną klimatyzację o 4 zakresach chłodzenia, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system audio z 10 głośnikami. Opcjonalnie można zamówić wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, system nagłaśniający Bang&Olufsen Advanced Sound oraz układy wspomagające, np. tempomat radarowy czy asystent jazdy nocą.
Za napęd nowego Audi odpowiada silnik V8 4,0 biturbo z wtryskiem bezpośrednim FSI, generujący moc 560 KM oraz moment obrotowy 700 Nm. Przyspieszenie do "setki" zajmuje 3,9 s, natomiast prędkość maksymalna to 305 km/h. Pojazd posiada systemy Start-Stop i cylinder on demand. Średnie zużycie benzyny to 9,8 l/100 km. Z jednostką napędową współpracuje 8-stopniowa przekładnia triptronic z szybszym czasem reakcji. Producent zadbał o stały napęd na 4 koła quattro ze zmodyfikowanym międzyosiowym mechanizmem różnicowym oraz selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego. Opcjonalnie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy.
Pojazd, którego wymiary to 4 979/ 1 936/ 1 461 mm posiada zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension (opcjonalnie zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy), system Audi drive select, 20-calowe koła (opcjonalnie 21-calowe), tarcze hamulcowe Wave (na życzenie tarcze ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym) oraz system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością wyłączenia.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl